فروش روغن دربرخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌ها در حالی دانه‌ای شده که رئیس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران عنوان کرد: مشکل فروش روغن، افزایش چندبرابری قیمت ازسوی تولیدکنندگان است. به گزارش ایلنا، شاهرخ شریفی توضیح داد: روغن بعد از افزایش قیمت ارز، افزایش قیمت نداشته است. به همین دلیل، تولیدکنندگان آن را به صورت پشت فاکتوری می‌فروشند. از طرفی بار روغن را به شرط خرید کالاهای دیگر می‌فروشند و به سوپرمارکت‌ها و مغازه‌داران اعلام می‌کنند که به شرطی به آنها روغن می‌فروشند که کالاهایی مثل کیک و آب نبات از آنها خریداری کنند. به همین دلیل، روغن در بازار 

کم شده است.