نماینده مردم زاهدان گفت: آقای رئیس‌جمهور بنده فکر می‌کنم زمان وعده‌های گل و بلبل دادن تمام شده است و یک سال و نیم دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری فرا می‌رسد و مردم یک کار عملی از دولت می‌خواهند. 

به گزارش ایلنا؛ حسینعلی شهریاری در نطق میان دستور جلسه علنی دیروز، خطاب به رئیس‌جمهور تاکید کرد: چرا فکر اساسی و جدی برای مشکلات مردم نمی‌کنید؟تا چه زمانی وضعیت استان سیستان و بلوچستان باید بدین وضع باقی بماند و تا کی باید مردم سیستان و بلوچستان و جنوب استان که همه ساله متحمل سیل‌های ویرانگر هستند، مشکلات آزارشان دهد.

وی با اشاره به تورم لجام گسیخته و افزایش قیمت دلار و مشکلات معیشتی مردم در نقاط محروم تاکید کرد: این مسائل مردم را بسیار آزار می‌دهد، از سویی دیگر ماه مبارک رمضان فرا رسیده است و سفره مردم متاسفانه خالیست و باید فکری جدی در این زمینه شود.

در دولت تخصصی برای ناراضی کردن مردم وجود دارد

شهریاری تاکید کرد: به نظر می‌رسد در دولت تخصصی وجود دارد که هر روز مردم را ناراضی کرده و مشکلات جدی برای مردم به وجود بیاورند؛ به واقع مسئولین یک روز مشکل سوخت را بهانه می‌کنند و یک روز تعرفه آب و یک روز تعرفه برق افزایش پیدا می‌کند این در حالی است که یارانه‌ای که به مستضعفین داده می‌شود حتی پول تعرفه آب و برق آن‌ها نمی‌شود که باید در این زمینه کار جدی صورت گیرد.

نماینده زاهدان مجددا خطاب به رئیس‌جمهور تاکید کرد: متاسفانه بیش از ۵۰ درصد پست‌های سازمانی استان خالیست و علی رغم مجوز‌های استخدامی که داده می‌شود، از اکثر نقاط کشور می‌آیند و پست‌ها را اشغال می‌کنند و هنوز مشغول به کار نشده متاسفانه به بهانه‌های مختلف از استان می‌روم. در این بخش قرار بود مجوز‌هایی که داده می‌شود مجوز‌های بومی - گزینی باشد. همچنین قرار بود استان و کشور را یک گونه نبینیم که مجوز‌ها داده شود، بنابراین باید مجوز‌ها به جا‌هایی داده شود که کمبود‌های جدی دارند.

وی تاکید کرد: همچنین تمام قول‌هایی که برای استخدام پرسنل دوران کرونا داده شده اجرایی و عملیاتی نشد و هر موقع هم که صحبت می‌شود، می‌گویند باید از درآمد‌های اختصاصی منابع آن تامین شود. این جای سوال دارد که کدام درآمد اختصاصی؟ متاسفانه وضع بهداشت درمان کشور بیمار است و مردم دارو ندارند و خیلی از بیماران به ویژه بیماران سخت با کمبود دارو مواجه هستند و در تجهیزات پزشکی کمبود داریم و اگر این روند ادامه پیدا کند قطعاً ما در فروردین ماه مشکلات جدی خواهیم داشت.

شهریاری بیان کرد: متاسفانه مجلس هم در این بین عملکرد خوبی نداشته است لذا امیدواریم مجلس دوازدهم مشکل معیشتی مردم را پیگیری کند چراکه با دعوا کردن مشکلات کشور حل نمی‌شود.