نماینده دشت‌آزادگان با اشاره وضعیت بیکاری در خوزستان گفت: متاسفانه درصد بیکاری خوزستان سال به سال در حال افزایش است و شرکت‌های پیمانکاری و مستقر در خوزستان، جوانان استان را قابل نمی‌دانند.

به گزارش ایسنا، قاسم ساعدی تصریح کرد: استان سال‌های زیادی در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی محروم است و متاسفانه مورد کم‌لطفی بسیاری از بزرگان وزارت نفت قرار گرفته است. انتظار داریم وزیر نفت، دولت و رئیس جمهور برای محقق کردن آرمان‌های انقلاب به مناطق محروم به خصوص استان خوزستان توجه کنند.

ساعدی عنوان با اشاره به بحث ۳درصدی نفت اظهار کرد: محرومیت خوزستان بر کسی پوشیده نیست. افتتاح پروژه‌ها در مناطق مختلف استان را به فال نیک می‌گیریم اما انتظار داریم به همین مقدار که به توسعه و افتتاح‌ها اهمیت می‌دهیم به اشتغال بومی استان نیز توجه کنیم.

وی افزود: در حال حاضر خوزستان از نظر درصد بیکاری و نرخ بیکاری در صدر جدول کشور قرار دارد و مردم از این بابت ناراحت هستند. با وجود این همه توسعه در استان اما متاسفانه درصد بیکاری سال به سال در حال افزایش است و شرکت‌های پیمانکاری یا شرکت‌های مستقر در خوزستان، جوانان استان را قابل نمی‌دانند.

ساعدی عنوان کرد: کسی از ما قبول نمی‌کند که استان با این همه قابلیت و ظرفیت اما در نرخ بیکاری رتبه دوم کشور بعد از استان سیستان و بلوچستان باشد. اینجا سیستان و بلوچستان نیست و شریان حیاتی و قطب انرژی کشور است و مستحق این میزان نرخ بیکاری نیست.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: به عنوان آخرین بحث، در گذشته به وزیر نفت و سازمان محیط زیست کشور گفتم که طرح‌های نفتی، محیط و طبیعت استان را از بین می‌برند. باید یک نگاه و رویکرد جدیدی را در چارچوب سازمان محیط زیست و قوانین محیط زیست اتخاذ کنید.