رئیس‌جمهور گفت: امروز مسئولین نسبت به وقوع فساد باید حساسیت داشته باشند و خط قرمز ما بی استناد سخن گفتن است.

به گزارش ایلنا، ابراهیم رئیسی صبح دیروز در همایش سراسری قوه قضاییه اظهار کرد: یاد شهدای هفتم تیر، شهید مظلوم بهشتی و یارانش را گرامی می‌داریم و به ارواح مطهر آنها و به‌ویژه شهیدان قدوسی و لاجوردی درود می‌فرستیم.

وی در تحلیل حادثه هفتم تیر گفت: جریان نفاق با پشتیبانی نظام سلطه تصمیم داشت که چهره‌های برجسته و نماد انقلاب را ترور کند. رئیس جمهور تصریح کرد: منافقان به‌قدری به شهید بهشتی اهانت کردند که امام راحل فرمود: آنچه بیشتر از شهادت شهید بهشتی من را آزرده می‌کند، مظلومیت اوست. منافقان با تهمت و افترا شروع به تخریب بسیاری از شخصیت‌های برجسته انقلاب کردند و بعد ترور افراد را در دستور کار قرار دادند.

رئیسی عنوان کرد: با شهادت شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی و بسیاری از چهره‌ها در تهران و شهرستان‌ها که نماد انقلاب بودند، می خواستند جریان انقلاب به حاشیه رانده شود و زمینه دوباره استقرار نظام سلطه را در این کشور فراهم کنند . وی تاکید کرد: در این جنگ اراده‌ها، خداوند متعال اراده کرد و اراده حق طلبان و حق خواهان را بر اراده دشمنان پیروز کرد. لعن ابدی بر جریان نفاق باد که هر فتنه‌ای که در این ۴۰ سال در کشور می بینیم رد پای نفاق در آن دیده می‌شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: جریان نفاق با پشتیبانی نظام سلطه سعی کرده شیطنت خود در ایران را ادامه دهد که تاکنون موفق نشده و نمی‌شوند. جریان انقلابی‌ باید مسیر را با دقت بنگرند تا جریان نفوذ نتواند اهداف پلید خود را در این کشور دنبال کند. امروز وظیفه اصلی نیروهای انقلابی مقابله با جریان نفوذ است

رئیسی تصریح کرد: راه شهید بهشتی همواره نورانی است؛ شخصیت، جامیعت، میراث و معماری ایشان برای دستگاه قضایی و تلاشش برای ساختار سازی نظام مبتنی بر ولایت فقیه که در قانون اساسی جلوه‌گر شده است را از فکر و اندیشه او و خبرگان اول داریم که بسیار تلاش کردند و از این جهت باید قدردان زحمات آنها باشیم و به ارواح مطهر آنها درود بفرستیم.

رئیس جمهور در ادامه گفت: جامعه را باید بر عدالت بنا کرد سنگ زیر بنای جامعه اسلامی بر عقلانیت، معنویت و اخلاق است. وی افزود: روابط اجتماعی باید براساس عدالت تنظیم شود در مجلس قانون عادلانه، در دستگاه اجرایی اجرای عادلانه در داوری و قضاوت داوری و قضاوت عادلانه، قانون عادلانه به دست مجریان عادل می تواند اجرا شود تا جامع برخوردار از عدالت شود.

وی بیان کرد: امروز در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها باید حتما پیوست عدالت باشد که امر رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی است. پیوست عدالت برای همه تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها امری ضروری است باید ببینیم چقدر به عدالت نزدیکتر شدیم یا فاصله گرفته‌ایم.

رئیسی گفت: هیچ موضوع و مقوله‌ای در فرهنگ دینی ما بعد از توحید به گستردگی و فراگیری عدالت وجود ندارد. توحید و عدالت، خلقت و عدالت، بعثت و عدالت، امامت و عدالت، فرج و عدالت، انتظار و عدالت، عدالت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و عدالت در اجرا و قانون گذاری و قضا امر بسیار گسترده و فراگیری در تمامی حوزه ها است. رئیسی گفت: باید بدانیم که رمز موفقیت در کشور انسجام همه نیروهایی است که بنام انقلاب خدمت می‌کنند، انسجام بین قوا ،نهادها و نیروهای مسلح و همه ما تحت فرماندهی رهبر عالی‌قدر انقلاب اسلامی امام خامنه ای هستیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مشکلات و کمبودهایی در دستگاه قضایی وجود دارد، گفت: دولت تلاش می‌کند با اختصاص بودجه بخشی از این کمبودها را جبران کند. در دو مقطع با تخصیص اعتبارات در این راستا تلاش کردیم گام‌های مقدماتی برای رفع مشکلات کارکنان دستگاه قضایی انجام و نسبت نسبت به جذب ۱۰ هزار نیروی انسانی مورد درخواست اجازه داده شد اما امسال کار گزینش آنها انجام می‌شود این کار شروع شده است بعد از این هم معتقدم دستگاه قضایی باید نیروی کارآمد با انگیزه داشته باشد و این انگیزه را یکی در ثبات نیروی انسانی و دوم در ارتباط با مسئله پرداخت ها می دانم که این موارد زمینه برای کار اساسی یعنی اجرای عدالت است.

وی گفت: با درخواست رئیس قوه قضاییه به دنبال کاهش هزینه دادرسی و تحقق عدالت هستیم. هزینه‌های دادرسی باید کاهش پیدا کند نباید کسی برای اینکه بتواند حق خود را بگیرد این مشکل را داشته باشد که از کجا هزینه آن را پرداخت. ما هم به دنبال کاهش هزینه دادرسی و تحقق عدالت هستیم.

وی بیان کرد: در سفرهای استانی کمبودهایی مشاهده کردیم که در مصوبات استانی مورد توجه قرار می گیرند، تا گره کار مردم باز شود. با کمک مجلس و سازمان برنامه و بودجه پیگیر امور هستیم و نسبت به ابزار کار در استانها و نیازهای که وجود دارد تا گره کار در استان ها باز کنیم و مشکلی که دارند را با ابزار برطرف کنیم.

رئیس‌جمهور در پایان گفت: امیدوارم هفته قوه قضاییه برای کشور و نظام گام بلندی برای ارتقا باشد. در هفته دولت بنا دارم جلساتی با مجلس و دستگاه قضایی داشته باشیم تا از نظرات آنها بهره مند شویم.