دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور گفت: کامیون‌دارانی که در مرز مانده‌اند متضرر می‌شوند و آنهایی هم که بار خود را ترخیص کرده‌اند به واسطه کاهش بار در این شرایط زیان می‌بینند. براساس اخرین توافق بین دو کانون شرکت‌های حمل و نقل بار و کامیون داران بابت هر روز توقف بار 500 هزار تومان زیان برآورد می‌شود. که البته این رقم برای کامیون‌های با ظرفیت 22 تن است.

احمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت کامیون‌ها در مرز با کشورهای همسایه افزود: در حال حاضر کامیون‌داران در مرزهای میرجاوه و مهران با بیشترین مشکل مواجه هستند به واسطه اینکه در مرز میرجاوه هنوز تعدادی از کامیون‌ها با بار حاوی مواد اشتعال‌زا حضور دارند و شرایط برگشت هم ندارند، فعلا امکان ورود به خاک کشور همسایه هم فراهم نیست.

وی با تاکید بر اینکه ناهماهنگی‌های ایجاد شده باعث ایجاد ترافیک کامیونی در مرزها شده است،‌ ادامه داد: تصمیمات درباره وضعیت مرزها دیر اطلاع‌رسانی شده است و به همین دلیل شاهد توقف کامیون‌ها در برخی از مرزها هستیم.

به گفته وی،‌ اگر اطلاع‌رسانی به شرکت‌ها برای اعلام تاریخ عدم بارگیری و ارسال ناوگان باری به سمت مرزها دقیق‌تر و قوی‌تر بود، بارنامه‌ها صادر نمی‌شد. به دلیل همین ناهماهنگی‌ها حتی روز سه‌شنبه هفته گذشته هم کامیون‌ها راهی مرز مهران شدند در حالی که در آن ایام هم مرز بسته بود.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور با بیان اینکه هنوز حداقل هزار دستگاه کامیون در مرز میرجاوه متوقف مانده‌اند،‌ گفت: تصمیمات درباره وضعیت مرزها دیر اطلاع رسانی شده است و به همین دلیل شاهد توقف کامیون‌ها در برخی از مرزها هستیم.

وی افزود:‌ هیچ شرکت حمل و نقل و صاحب بار حاضر نیست که کامیون‌ها با بار که بعضا فاسدشدنی هستند در مرزها به مدت چند روز متوقف بمانند. در این شرایط هم صاحبان بار، هم شرکت‌های حمل و نقل و از همه بیشتر کامیون داران زیان می‌بینند.

وی تاکید کرد:‌ در یکی از بندهای این توافقنامه صریحا ذکر شده مسائلی که خارج از اختیارات صاحب بار یا شرکت حمل و نقل است و باعث خواب بار و کامیون می‌شود شامل پرداخت خسارت توقف نخواهد شد که این موضوع ویروس کرونا هم گویا شامل حال این بند شده است. اما کامیون‌داران به درخواست شرکت مبادرت به حمل بار کرده است و هر اتفاقی که باعث توقف بار شود باید خسارت توقف به راننده و کامیون‌دار تعلق بگیرد.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور با بیان اینکه هیچ گزارشی مبنی بر ابتلای  رانندگان کامیون‌های حاوی بار در مرزها به ویروس کرونا دریافت نکردیم، گفت: فقط یکی از رانندگان در شهرهای استان مرکزی در در حال فعالیت هم نبوده به این ویروس مبتلا شده است اما هیچ راننده‌ای به دلیل حضور در مرزها به کرونا مبتلا نشده است.