شکایت پلیس از شهرداری

اخذ عوارض زوج و فرد اشتباه است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جزئیات شکایت پلیس راهور از شهرداری تهران در خصوص اخذ عوارض علاوه بر جریمه به دلیل تردد غیرمجاز در محدوده زوج و فرد را تشریح کرد. سردار سید کمال هادیانفر در گفت‌وگو با ایسنا درباره سرانجام شکایت پلیس راهور از شهرداری تهران در مورد اخذ عوارض زوج و فرد از خودروها در این محدوده گفت: پلیس راهور برای مدیریت ترافیک و کمک به مردم شکایت را به دیوان فرستاده است تا در آنجا تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ شود. وی با بیان اینکه تصمیمی که در شورای شهر تهران و معاونت حمل و نقل در مورد اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد گرفته شده خلاف قانون است، گفت: هم فر مانداری تهران این تصمیم را نقض کرده و هم مغایرت با قانون دارد. وی با تاکید بر اینکه گرفتن عوارض در طرح پیش‌بینی نشده است، گفت: در مصوبه اخیر شورای شهر تهران در مورد اخذ عوارض نیز محدوده به محدوده‌ها تبدیل شده است. رئیس پلیس راهور ناجا درباره طرح جدید شهرداری در مورد زوج و فرد که بناست از ابتدای تیرماه اجرا شود، گفت: معاونت حمل و نقل شهرداری تهران قرار شد طرحی را تهیه کند و ابتدا در ناجا بررسی کنیم که آیا طرح جدید به مدیریت ترافیک کمک می‌کند و به صلاح مردم است یا خیر.

    


شیر ایرانی پس از ۸۰ سال به ایران بازگشت 

ورود شیر آسیایی به باغ وحش ارم

شیر ایرانی پس از ۸۰سال، به ایران بازگشت و دیروز طی مراسمی در باغ وحش ارم از آن رونمایی شد. به گزارش ایسنا،  حدود ساعت ۲۲  پنجشنبه‌شب، پس از گذشت ۸۰ سال از انقراض شیرهای ایرانی در کشور،  جفت نر این گونه جانوری ارزشمند از باغ وحش بریستول انگلستان وارد گمرک فرودگاه امام (ره) شد و پس از حدود پنج ساعت تشریفات گمرکی،  در کمال صحت و سلامت به باغ وحش محل زندگی جدیدش منتقل شد.  گفتنی است، جفت ماده این شیر، طی هفته آینده از باغ وحش دوبلین ایرلند وارد کشور خواهد شد و مسئولین باغ وحش ارم امیدوارند با تکثیر این جانور بتوانند قدم موثری در حفظ نسل آن بردارند. سیدمحمدرضا پرهیزکار - مدیر عامل مجتمع ارم سبز، در خصوص چگونگی بازگشت این شیرها به ایران گفت: با توجه به عضویت باغ وحش ارم تهران در اتحادیه باغ وحش‌های اروپا (EAZA) طی توافقاتی این شیرها تحت نظر برنامه تکثیر و نگهداری از گونه‌های در خطر انقراض و بدون پرداخت وجه مجوز بازگشت به کشور را گرفته‌اند.

    


اعلام شرایط ثبت‌نام کارت سوخت 

شرایط ثبت‌نام کارت سوخت برای مالکان خودروهای نو شماره و تعویض پلاک‌های جدید اعلام شد. به گزارش ایسنا، مالکان خودروهای نو شماره و تعویض پلاک‌های جدید که تاکنون موفق به دریافت کارت شناسایی خودرو نشده‌اند، هنگام ثبت‌نام کارت سوخت در سامانه می‌توانند با استفاده از شماره VIN (شناسه ۱۶ رقمی) درج شده در شناسنامه مالکیت خودرو برای دریافت کارت هوشمند سوخت در سامانه دولت همراه، اپلیکیشن دولت همراه یا از طریق کد دستوری #۴* ثبت‌نام کنند. بر اساس این گزارش، فرآیند ثبت‌نام کارت سوخت المثنی در زمستان سال گذشته به مدت حدود دو ماه صورت گرفت. فرایندی که مجدداً از نهم اردیبهشت ماه آغاز شده است و فعلاً ادامه دارد. در این راستا مالکان خودرو و موتورسیکلت که به هر دلیلی کارت سوخت ندارند، می‌توانند با مراجعه به سایت www.mob.gov.ir، اپلیکیشن دولت همراه یا کد دستوری #۴* به منظور دریافت کارت سوخت تقاضای خود را ثبت کنند. متقاضیانی که در سال گذشته ثبت‌نام کرده و یکی از کارت‌های بانکی خود را معرفی کرده‌اند، باید توجه داشته باشند کارت سوخت جدیدی برای آنها صادر نخواهد شد و کارت بانکی آنها به عنوان کارت سوخت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.