سخنگوی پلیس از حمله ناجوانمردانه و کور تروریست‌ها به مقر انتظامی در شهرستان راسک در بامداد جمعه خبر داد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در مورد جزئیات این حمله، گفت: از ساعت ۲ بامداد جمعه تروریست‌ها از چند محور به کلانتری راسک حمله و از طرفی برای جلوگیری از رسیدن نیرو‌های کمکی کمین می‌کنند.

مجید میراحمدی افزود: با وجود برقرار بودن کمین نیرو‌های کمکی با رشادت و تقدیم ۲ شهید خود را به محل درگیری می‌رسانند و موفق می‌شوند کلانتری را از لوث وجود تروریست‌ها پاک کنند که ۲ نفر از آن‌ها نیز به درک واصل شدند، یک نفر نیز مجروح و دستگیر شد و بقیه متواری شدند. وی با بیان اینکه تروریست‌ها تعدادی از کشته‌هایشان را با خود برده‌اند، تصریح کرد: طرح محاصره منطقه اجرا شده است و به دنبال دستگیری دیگر تروریست‌ها هستیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه عوامل حمله‌کننده به مقر نیروی انتظامی راسک از ایران خارج نشد‌ه‌اند، گفت: نیروهای حمله کننده به مرکز فرماندهی نیروی انتظامی راسک «در محاصره هستند و از مرزهای ایران خارج نشده‌اند.»

میراحمدی تعداد مهاجمان به مقر نیروهای انتظامی در شهرستان راسک را «۱۰ نفر» ذکر کرد.

 علیرضا مرحمتی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این باره گفت: در حمله تروریستی به مقر انتظامی در راسک 12 تن به شهادت رسیدند.

 شمس‌آبادی، دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان نیز، اظهار کرد: در حمله تروریستی به مقر فرماندهی شهرستان راسک، ۱۲ مأمور فراجا شهید و ۷ نفر مجروح شدند. حال برخی از مجروحان وخیم است  

سردار سعید منتظر المهدی، سخنگوی پلیس نیز گفت: هم‌اکنون فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در موقعیت حاضر و اوضاع تحت کنترل است.

همچنین در پی حمله تروریستی به مقر انتظامی در شهرستان راسک، سخنگوی فراجا از اعزام هیأتی به سرپرستی جانشین فرمانده کل انتظامی به شهرستان راسک با دستور سردار رادان جهت بررسی و پیگیری موضوع خبر داد.

 «جیش‌الظلم» مسئولیت حمله را بر‌عهده گرفت

 گروهک مسلح جیش الظلم اعلام کرد که گردان «فدائیان عدل الهی» ساعت دو بامداد جمعه به مقر فرماندهی فراجا شهرستان راسک حمله کرده است. 

 

اعلام اسامی شهدای راسک 

بر اساس گزارش‌ها، مسلم شجاعیان، احسان بابایی، پوریا شیخ، ابوالفضل شریاری، محمدحسن براهویی، علیرضا اکبر مزار، علی دشت‌پوری، حسن بابانیا، احمد خمری، محید فیروز‌نیا و حمید رضایی امین، شهدای حمله تروریستی به راسک هستند. تعداد شهدا پیش از این ۱۲ نفر اعلام شده بود.

دستور رئیس‌جمهور 

برای شناسایی عاملان و آمران حمله راسک

رئیس جمهور در پیامی ضمن ابراز همدردی عمیق با خانواده‌هایی که عزیزان خود را در حادثه تروریستی شهرستان راسک از دست داده‌اند، تاکید کرد، نیروهای مقتدر امنیتی و انتظامی هر چه سریعتر عاملان و آمران این جنایت مذبوحانه را شناسایی کنند تا به سزای عمل ننگین خود برسند.

ابراهیم رئیسی در این پیام تأکید کرد:‌« لازم است نیروهای مقتدر امنیتی و انتظامی هر چه سریعتر عاملان و آمران این جنایت مذبوحانه را شناسایی کنند تا به سزای عمل ننگین خود برسند.»

دستور اژه‌ای مبنی بر دستگیری و به کیفر رساندن تروریست‌ها

رئیس قوه قضاییه طی پیامی شهادت جمعی از نیرو‌های جان بر کف فراجا در شهرستان راسک استان سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت و بر مجازات عاملان جنایتکار این حادثه تروریستی تاکید کرد.

به گزارش میزان، در پیام غلامحسین محسنی اژه‌ای آمده است: «بدیهی است مسئولان دستگاه قضایی استان موظفند ضمن صدور دستورات لازم به نیرو‌های امنیتی و انتظامی، تمامی اقدامات مقتضی را در دستگیری و به کیفر رساندن این تروریست‌های وابسته به استکبار جهانی به عمل آورند.»

در پی حادثه تروریستی بامداد جمه و شهادت ۱۱ کادر نیروی انتظامی، شنبه -۲۵ آذر- در سیستان و بلوچستان عزای عمومی اعلام شد.