هند واردات نفت از ایران را از سر می‌گیرد

منابع آگاه در دولت هند از احتمال از سرگیری واردات نفت از ایران خبر دادند.

به گزارش رویترز، منابع آگاه در دولت هند در مورد از سرگیری واردات نفت از ایران اعلام کردند: دولت نارندا مودی درصدد است مذاکراتی با ایران برگزار کنند تا بتوانند واردات نفت از ایران را از سر بگیرند.

یک مقام ارشد دولت هند که نخواست نامش منتشر شود، در مورد تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: دولت هند از این تحریم استقبال نمی‌کند، ما می‌خواهیم واردات نفت از ایران ادامه یابد.

این مقام هندی در ادامه افزود: این احتمال وجود دارد که بانک پاسارگاد ایران که مجوز لازم برای احداث شعبه در بمبئی را گرفته بود، برای این کار مورد استفاده قرار بگیرد و هزینه‌های واردات نفت به حساب این بانک وارد شود. اما لازم است در این خصوص مذاکراتی انجام شود تا تصمیم نهایی در این زمینه اتخاذ شود.

    

گران‌فروشی بیشترین تخلف اصناف

بررسی عملکرد نظارت و بازرسی اصناف تهران در اردیبهشت ماه حکایت از آن دارد که بیشترین تخلف صنفی در این ماه گران‌فروشی و عدم درج قیمت و نرخنامه بوده است.

به گزارش ایسنا، در اردیبهشت ماه سال جاری اتاق اصناف تهران ۲۴ هزار و ۳۴۵ مورد بازرسی انجام داده که از این تعداد ۱۸ هزار و ۴۴۸ مورد در سطح خرده فروشی، ۲۵۰۰ مورد در سطح عمده فروشی، ۳۰ مورد در سطح انبار، ۴۷ مورد در سطح سردخانه‌ها و ۳۳۲۰ مورد در زمینه صنوف خدماتی انجام شده است.

در ۲۴ هزار و ۳۴۵ مورد بازرسی انجام شده تعداد ۴۷۴۹ برگه جریمه صادر شده که ۳۷۹۵ مورد در سطح خرده فروشی، ۲۹۰ مورد در سطح عمده فروشی و ۶۶۴ مورد در صنوف خدماتی بوده است.

در سطح خرده فروشی بیشترین حجم تخلف به میزان ۱۸۶۳ مورد به علت گران‌فروشی بوده که در سطح عمده فروشی نیز بیشترین حجم تخلف عدم درج قیمت و نرخنامه بوده است.

همچنین در سطح صنوف خدماتی بیشترین تخلف به میزان ۳۲۹ مورد در زمینه گران‌فروشی بوده که در مجموع به ترتیب بیشترین میزان تخلف اصناف تهران در زمینه گران‌فروشی و عدم درج قیمت و نرخنامه بوده است.