تغییر ساعت کاری سازمان‌ها با هدف مدیریت مصرف برق

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان توانیر گفت: امسال نیز با هدف کاهش بار شبکه برق در ساعت‌های اوج مصرف، تغییر ساعت کاری اداره‌ها و سازمان‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

هادی مدقق در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: تلاش می‌شود از طریق رایزنی با هیات دولت و همکاری استانداری‌های سراسر کشور، برنامه تغییر ساعت کاری به مرحله عمل درآید.

وی اجرای این طرح در سال گذشته را بسیار مثبت ارزیابی کرد و در عین حال از جدی گرفته نشدن آن در تهران به دلیل برخی مسایل خبر داد. مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان توانیر ادامه داد: تغییر ساعت کار اداره‌ها کمک قابل‌توجهی در مدیریت بار شبکه برق به خصوص در سایر کلان شهرها، شهرها و مراکز استان کرد زیرا مصارف این دستگاه‌ها اثر زیادی روی کاهش بار شبکه دارد.


همتی: 

تنها60 درصد ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد بازگشت

رئیس کل بانک مرکزی در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت که با توجه به برآورد ارز خالص صادراتی با محاسبه هزینه‌های مبادلاتی ناشی از تحریم و متداول بودن تسویه ریالی صادرات در نیمه نخست پارسال، تاکنون 60 درصد ارز ناشی از صادرات به چرخه اقتصاد بازگشته است.

عبدالناصر همتی دیروز در کانال اینستاگرامی خود نوشت: صادرات غیرنفتی نقش مهمی در رونق تولید، اشتغال و بویژه ثبات بازار ارز و تقویت ارزش پول ملی دارد.

وی ادامه داد: پارسال ارز برگشتی بر اساس روش‌های ابلاغی بانک مرکزی یعنی فروش در سامانه نیما، عرضه در صرافی‌ها، واردات در مقابل صادرات خود، واگذاری ارز پروانه صادراتی و واگذاری به بانک مرکزی به رقم معادل 18 میلیارد و 700 میلیون دلار رسید.

این مسئول در ادامه به چند نکته اشاره کرد و افزود: ارز صادرات فصل زمستان هنوز فرصت کافی برای برگشت دارد، اسامی صادرکنندگانی که تاکنون ارزی را برنگردانده‌اند به مرجع قضایی اعلام شده است. وی ضمن قدردانی از همه صادرکنندگانی که به مسئولیت ملی خود در شرایط ویژه اقتصادی کشور عمل کرده‌اند، ابراز امیدواری کرد بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با اتحادیه‌های صادراتی، اتاق بازرگانی و اقدام‌های در دست اجرا، تحول جدی در برگشت ارز به چرخه اقتصاد را شاهد باشیم.