رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در مورد تعداد بازارهای صادراتی ایران، گفت: کشورهای هدف صادراتی ما تقریبا بعد از شروع تحریم‌ها  به ۵ کشور خلاصه شده و دو کشور امارات و چین بزرگ‌ترین بازارهای صادراتی و وارداتی را تشکیل می‌دهند؛  ولی در یکی، دو سال گذشته با عضویت ایران در دو پیمان بریکس و شانگهای و اتحادیه اوراسیا تجارت خارجی ما نسبت به گذشته با کشورهای CIS و کشورهای عضو اوراسیا افزایش قابل توجهی داشته است و ۶۰ تا ۷۰ درصد رشد را نشان می‌دهد. محمد لاهوتی در گفت‌وگو با ایلنا، تاکید کرد: در این روند، این صادرکننده ایرانی است که باید در این رقابت نرخ کالای خود را کاهش بدهد تا بتواند حفظ بازار کرده و رقابت کند.