دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماکارونی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی مردم کمترین افزایش قیمت ماکارونی را اعمال کردیم، گفت: با توجه به افزایش قیمت سایر اقلام خوراکی از جمله گوشت، برنج و ... ، سهم ماکارونی در سبد غذایی خانوار به 70 تا 80 درصد می‌رسد.

سید ارمیا واعظ در گفت‌وگو با ایلنا درباره میزان افزایش قیمت ماکارونی گفت: سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اجازه افزایش قیمت 75 درصدی ماکارونی را نسبت به سال گذشته به تولیدکنندگان داده است اما انجمن با توجه به شرایط اقتصادی مردم افزایش قیمت 51 درصدی را اعمال می‌کند.

وی تاکید کرد: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و وضعیت معیشت جامعه، انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماکارونی رسالت خود می‌داند که کمترین افزایش قیمت را داشته باشد تا مردم توان خرید این کالای استراتژیک را همچنان داشته باشند. شرکت‌های عضو انجمن نیز با توجه این موضوع حداقل افزایش قیمت را اعمال می کنند.

دبیر انجمن تولید و صادرکنندگان ماکارونی با اشاره به قیمت‌های جدید ماکارونی یادآور شد: قیمت یک بسته ماکارونی رشته‌ای 700 گرمی که سال گذشته به طور میانگین 3100 تومان بوده است امسال بر اساس قیمت‌های مصوب سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده به 5450 تومان می‌رسد اما انجمن قیمت 4700 تومان را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: قیمت یک بسته ماکارونی رشته‌ای 900 گرمی از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کننده 6800 اعلام شده است اما انجمن قیمت کمتری را اعلام کرده است همچنین قیمت یک بسته ماکارونی رشته‌ای 1000 گرمی طبق میزان افزایش قیمت سازمان حمایت از مصرف‌کننده به 7500 تومان می‌رسد.

سید ارمیا واعظ با بیان اینکه نهادهای نظارتی باید میزان افزایش قیمت ماکارونی را در بازار کنترل کنند، گفت: شرکت‌های زیرمجموعه انجمن پایبند به میزان افزایش قیمت مصوب هستند اما امکان دارد برخی‌ بیشتر از نرخ مصوب افزایش قیمت اعمال کنند که در این خصوص نهادهای نظارتی باید وارد کار شوند.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین مصرف کننده ماکارونی اقشار کم‌درآمد و ضعیف هستند، گفت: با توجه  به افزایش قیمت برنج و گوشت، ماکارونی می‌تواند نقش بیشتری در تامین غذای مردم داشته باشد چرا که با یک بسته ماکارونی و یک بسته سویا غذای بیشتری از اعضای خانواده تامین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط اقتصادی داخل کشور ماکارونی یک کالای استراتژیک محسوب می‌شود، گفت: اجازه صادرات ماکارونی را نداریم. هر چند که در بخش صادرات قطعا سودآوری بیشتری خواهیم داشت اما با توجه به شرایط داخل و نیاز مبرمی که به این کالای استراتژیک در کشور وجود دارد از صادرات ماکارونی صرف‌نظر می‌کنیم.