رئیس‌کل گمرک ایران در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

افزایش پنج هزار تنی واردات گوشت نسبت به سال گذشته

رئیس کل گمرک ایران گفت: در ۱۱ ماه گذشته ۱۳۷ هزار تن گوشت وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج هزار تن افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا، در ماه‌های اخیر بازار گوشت کشور ملتهب شده و با جهش قیمت همراه بوده است، اما هنوز هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای در مورد ریشه این موضوع ارائه نشده است. در حالی که برخی‌ها قاچاق گوشت را عامل افزایش قیمت می‌دانند، ایوب سلیمانی، جانشین فرمانده ناجا، معتقد است قاچاق گوشت تنها یک درصد از نیازهای مصرفی جامعه را تشکیل می‌دهد. مهدی میراشرفی در گفت‌وگو با ایلنا در واکنش به دپوی گوشت در گمرک گفت: گوشت همیشه از طریق مسیر سبز و با تشریفات گمرکی کمتر از یک روز ترخیص می‌‌شود هر چند که ممکن است مجوزهای دامپزشکی پنج یا شش روز طول بکشد. وی با رد آمارهای غیرمنطقی قاچاق گوشت از افزایش واردات گوشت خبر داد و گفت: در ۱۱ ماه گذشته ۱۳۷ هزار تن گوشت وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج هزار تن افزایش داشته است.رئیس کل گمرک تصریح کرد: بیشتر گوشت گرم وارداتی از کشورهای اروپایی، مشترک‌المنافع و استرالیا و واردات گوشت سرد بیشتر از آمریکای جنوبی و بویژه برزیل صورت می‌گیرد.

    


پس از گذشت یک ماه از ابلاغ مصوبه

ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک آغاز شد

علی‌رغم اعلام گمرک مبنی بر اجرایی شدن دستورالعمل ترخیص خودروها، رئیس کل گمرک اعلام کرد که از زمان ابلاغ این مصوبه در ماه گذشته، ۲۰۰ خودرو از گمرک خارج شده است؛ امری که به نظر می‌رسد به خاطر وجود ۱۰ هزار شاکی برای این خودروها باشد.

به گزارش ایسنا، بعد از ابلاغ دستورالعمل اجرایی ترخیص خودروهای دپو شده از گمرک در اواسط بهمن‌ماه این اولین خبر از ترخیص خودروهاست که از سوی رئیس کل گمرک اعلام می‌شود. ترخیص فقط ۲۰۰ خودرو از ۱۳ هزار خودرو دپو شده (کمتر از دو درصد) بعد از گذشت یک ماه از ابلاغ دستورالعمل اجرایی ترخیص خودروها حکایت از کند بودن روند ترخیص خودروها دارد؛ امری که به نظر می‌رسد به خاطر وجود ۱۰ هزار شاکی برای این خودروها باشد.

    


دبیرکل انجمن نساجی ایران:

هیچ کمبودی در بازار پارچه نداریم

دبیر کل انجمن نساجی ایران اخبار منتشر شده مبنی بر کمبود پارچه و تعطیلی برخی واحدها در بازار مولوی را تکذیب کرد و گفت: ما هیچ کمبودی در خصوص پارچه نداریم. حسن نیل‌فروش‌زاده، دبیرکل انجمن نساجی ایران در گفت‌وگو با ایلنا یادآور شد: شاید برخی پارچه‌های لوکس که قبلا وارد می‌شد اکنون به سبب ممنوعیت، مقدارش در بازار کم شده باشد اما پارچه‌های مصرف بالا و عرف که در تولید پوشاک اکثریت جامعه استفاده می‌شود به مقدار زیادی در بازار موجود است. وی با بیان اینکه در بازار پارچه شاهد رکود هستیم، تصریح کرد: بازار شب عید ما از دی ماه آغاز می‌شد، اما اکنون که کمتر از 30 روز به عید مانده هیچ تغییری در بازار رخ نداده است و می‌توان گفت نسبت به پارسال 50 درصد کاهش فروش داشتیم که علت آن پایین آمدن قدرت خرید مردم است. دبیر کل انجمن نساجی ایران تأکید کرد: کاملا مشخص است که درآمد مردم به اندازه افزایش قیمت‌ها رشد نداشته و این بر بازار ما نیز تاثیر گذاشته است.