تا ۲ روز دیگر صادرات مرغ ممنوع می‌شود

بر اساس اعلام گمرک ایران، صادرات گوشت مرغ از ابتدای اسفند ماه تا پایان ماه مبارک رمضان ممنوع شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام گمرک ایران، طبق نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت به رئیس کل گمرک، ممنوعیت صادرات گوشت مرغ از ابتدای اسفند ماه عملیاتی خواهد شد.

رضا رحمانی طی نامه‌ای به مهدی میر اشرفی اعلام کرده که «با استناد به تصمیمات نهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی ابلاغی طی نامه رئیس‌جمهور و بر اساس تصمیمات بیست و دومین جلسه کارگروه تنظیم بازار کشور به دلیل اینکه قیمت گوشت مرغ در بازار داخلی به شدت افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین به منظور مدیریت عرضه و تقاضا در بازار داخل صادرات گوشت مرغ از ابتدای اسفند تا پایان ماه مبارک رمضان ممنوع اعلام می‌شود.»

به گزارش ایسنا، در همین باره یک عضو ستاد تنظیم بازار هم از وارد شدن نخستین محموله ۳۰ هزار تنی گوشت مرغ منجمد در هفته آینده خبر داده و گفته که این واردات با مصوبه ستاد تنظیم بازار صورت گرفته و مقرر شده تا هفته آینده با هدف تنظیم بازار شب عید با نرخ مصوب عرضه شود.

    


رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد:

کاهش قاچاق دام زنده در هفته‌های اخیر

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کاهش قاچاق دام زنده در هفته‌های اخیر با همکاری و تلاش همه دستگاه‌های مسئول خبر داد و گفت: همکاری مناسبی بین دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و قضائی در زمینه مبارزه با قاچاق دام زنده وجود دارد، اما در این زمینه با کسی تعارف نداریم و نام دستگاه‌های مقصر و آن‌هایی که کم‌کاری کنند را اعلام می‌کنیم.

علی مویدی با بیان اینکه گوشت قرمز هم مانند سایر اقلام و کالاها در بازار با افزایش قیمت مواجه شده است، افزود: ابلاغ و اجرای همزمان دستورالعمل جدید در زمینه جابه جایی دام زنده از استانی به استان دیگر در کاهش قاچاق دام زنده که طی هفته‌های گذشته کاملاً مشهود بوده، بسیار اثرگذار است و همه دستگاه‌ها در این مدت تلاش خوبی کردند اما کافی نیست و باید هماهنگی‌های بیشتری بین متولیان امر صورت گیرد.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: همه دستگاه‌های متولی همچون نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی و غیره تا قبل از ابلاغ دستورالعمل جدید جابه جایی دام زنده، مقررات شفاف و روشنی در اختیارشان نبوده که بتوانند با این مسئله برخورد درست و مناسبی داشته باشند، یعنی اینکه در دستورالعمل قبلی به صراحت به این مسئله اشاره‌ای نشده است و موانع قانونی در این زمینه وجود داشت که در حال حاضر و در دستورالعمل جدید این موانع برداشته شد و هم‌اکنون دستگاه‌های متولی همچون سازمان تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های انتظامی قدرت تصمیم‌گیری بیشتری دارند.

    


معاون وزیر نفت در پاسخ به ایسنا:

ایران صادرکننده  بنزین و گازوئیل شد

معاون وزیر نفت از آغاز صادرات بنزین و نفت گاز (گازوئیل) خبر داد.

علیرضا صادق آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر فوق افزود: در حال حاضر بنزین و گازوئیل را صادر و در بورس هم عرضه می‌کنیم.

وی درباره کشورهای مقصد توضیح داد: مقصد صادرات، کردستان عراق، عراق، افغانستان و برخی کشورهای حاشیه دریای خزر هستند. البته به کشورهای حاشیه دریای خزر بیش‌تر سوخت هوایی، نفت سفید و نفت گاز صادر می‌شود.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی میزان صادرات را اعلام نکرد.

بر اساس این گزارش، صادق‌آبادی در آخرین نشست خبری خود از خودکفایی ایران در تولید بنزین و قطع واردات این فرآورده نفتی از مهرماه خبر داده بود.