عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار کرد: دولت دوازدهم و دولت سیزدهم دائماً اعلام می‌کردند که مجلس به صنعت و بازار خودرو ورود پیدا نکند و ما خودمان این شرایط را درست می‌کنیم، اما شاهدیم که اوضاع به سامان نشد. ما طرحی را در خصوص ساماندهی صنعت خودرو با ۲۰ ماده آماده کردیم، ولی هم دولت دوازدهم و هم دولت سیزدهم با آن مخالفت کردند و از طرفی، افرادی هم از داخل مجلس، مانع به نتیجه رسیدن این طرح می‌شدند و در نهایت هم این طرح به جایی نرسید و شرایط بهبود پیدا نکرد. روح‌الله ایزدخواه در گفت‌وگو با اقتصاد24 تصریح کرد: با این تفاسیر، در آخرین اقدامات، رسیدیم به موضوع واردات خودرو. در این رابطه مصوبه داشتیم که همه افراد حقیقی و حقوقی در حد نیاز کشور بتوانند کار واردات خودرو را انجام دهند، به طوری که لطمه‌ای به تولید داخل وارد نشود. در موضوع تامین ارز آن هم گفته بودیم از محل ارز اشخاص و ارز خارج شمول و بدون منشاء باشد که این مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و قلع و قمع شد و کلاً به یک چیز دیگری تبدیل شد.

او افزود: حال با این اتفاقات می‌بینیم که موضوع واردات خودرو هم قفل است و اگر هم وارداتی صورت می‌گیرد، قطره‌چکانی است. به این ترتیب معتقدم برای موضوع سامان دادن به صنعت و بازار خودرو، مجلس باید بدون هیچ ملاحظه‌ای و بدون توجه به باشگاه خودرویی کشور و مدیرانی که ۳۰، ۴۰ سال در این بخش صاحب نفوذ و صندلی هستند، چه مدیران مستقیم و چه مدیران غیرمستقیم و چه مقاماتی که با عناوین آن‌چنانی می‌آیند و دخالت می‌کنند و مسئولیت هم نمی‌پذیرند و پاسخگویی به مجلس و مردم هم ندارند، این لابی را کنار بزند و به صورت منطقی، یکبار سیاست صنعت خودرو را تنظیم و دولت را هم ملزم به  اجرا کند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: وزارت صمت هم از اینکه احساس کند وزارت خودرو است، باید خارج شود. وزیر صمت، وزیر خودرو نیست، او وزیر صنعت است و نباید فقط حافظ خودروسازان باشد. او باید نگاه به مردم، صنعت، دانشگاه، بازار و همه ابعاد داشته باشد، اما متاسفانه وزرای صمت ما، خودشان را وزرای خودرو می‌دانند و اشتباه است و باید از این فضا خارج شد.