دو سال از عمر دولت سیزدهم همراه با حضور پرشمار فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع) بر مسندهای اجرایی کشور در حالی سپری شد که اقتصاد همچنان با بحران‌های متعددی دست و پنجه نرم می‌کند و برنامه‌های اعلامی دولت نیز در قد و قامت برنامه باقی مانده‌اند .

به گزارش خبر آنلاین، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی که پیش از حضور بر مسند وزارت، نماینده تهران بود و عضوی از اعضای پرشمار فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع) در دولت سیزدهم، نتوانسته است شعارهایش را در زمان دریافت رای اعتماد محقق نماید. برای مثال نه تنها تورم بی‌دلیل پانزده درصد کاهش نداشته است بلکه نگاهی به شاخص بورس نشان می‌دهد بحران این بازار با وجود عقب‌ماندگی شدید از تورم تنها به واسطه‌ی نامساعد بودن حال اقتصاد ایران همچنان پابرجاست .

معاون دیروز خاندوزی که امروز بر مسند سازمان برنامه و بودجه تکیه زده است نیز از دیگر دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق(ع) است. داوود منظور که پیش‌تر در سازمان امور مالیاتی مسند ریاست را بر عهده داشت حالا مسئولیت سازمانی را بر عهده گرفته که بسیاری از کارشناسان آن را طراح و پرچمدار اقتصاد ایران می‌دانند. آنچه در قالب برنامه هفتم توسعه از سوی این سازمان به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، برنامه‌ای است که بسیاری از کارشناسان آن را برنامه‌ای توسعه‌ای ارزیابی نمی‌کنند. فرشاد مومنی، اقتصاددان و تئوریسین توسعه با توجه به نبود اسناد پشتیبان این برنامه، آن را فاقد محتوایی متناسب با توسعه می‌داند.

حجت عبدالملکی دیگر مردی است که ابتدا بر مسند وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی تکیه زد و با شعار شفافیت وارد میدان شد اما در عمل در دوران وزارت وی نه تنها پیچیدگی‌های مدیریتی شستا و دیگر سازمان‌های مشابه وی از میان نرفت بلکه بحران پیچیده‌تری در این فضا رخ نمود. او که مدعی جایگزینی هزار جوان حزب‌اللهی بر مسند مدیریت بود، در نهایت کمتر از یک سال در این سمت دوام آورد و در دوران وی مشکلات صندوق‌های بازنشستگی بیشتر از قبل شد . پیش از رسیدن به صندلی وزارت مدعی بود افزایش قیمت دلار هیچ ربطی به تحریم ندارد و آمریکاآن‌قدر ایران را تحریم کند تا خفه شود اما حالا در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است که اگر تحریم نبودیم، در نقل وانتقالات مالی و بانکی با مشکلی مواجه نمی‌شدیم.