گرانی لوازم و خدمات به عزاداری‌ها هم رسیده است به طوری که تهیه لوازم و مایحتاج عزاداری حسینی امروز به ده‌ها میلیون تومان سرمایه نیاز دارد. جمال یکی از فروشندگان لوازم هیئت‌ها و ملزومات ماه محرم مثل لباس تعزیه، پرچم، علامت، پیراهن سیاه و ... در بازار ناصر خسرو تهران از کاهش فروش این ملزومات در سال جاری نسبت به سالیان گذشته خبر می‌دهد و به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: ماموران خرید هیئت‌ها، به دنبال لوازم و ادوات خاص این عزاداری هستند، اما بودجه هیئت‌ها به خرید این لوازم نمی‌رسد.

این فعال صنفی به گرانی مواد اولیه اشاره و تصریح می‌کند: پرچم کوچک چاپی از ۲۰۰ هزار تومان شروع و تا دو میلیون تومان هم می‌رسد و پرچم‌های گلدوزی شده نیز از ۷۰۰ هزار تومان تا چند 10 میلیون تومان در بازار قیمت دارد.

به گفته وی، زنجیر حدود ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته گران شده و سایر ملزومات نیز بنا به مواد مورد نیاز (آهن) در ساخت و تهیه آن با افزایش قیمت چشمگیری مواجه شده است. کف قیمت زنجیره‌های دو ردیف به بالا از ۱۸۰ هزار تومان آغاز و به ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد.

این فروشنده لوازم هیئت‌ها و ملزومات ماه محرم خاطرنشان می‌کند: طبل از ۷۵۰ هزار تومان تا یک میلیارد تومان در بازار موجود است، اما توان خرید مردم برای حداقل‌های این لوازم نیز بسیار کم شده است.