گشت‌وگذار در خیابان‌های شهر تهران نشان می‌دهد که بسیاری از فروشندگان لوازم‌خانگی، تنها برندهای ایرانی را تبلیغ کرده و به فروش می‌رسانند؛ البته باتوجه‌به ممنوعیت واردات رسمی لوازم‌خانگی از سال ۱۳۹۷، این مسئله عجیب به نظر نمی‌رسد. به طور مثال، در امین‌حضور اکثر فروشگاه‌ها ادعا می‌کنند که نمایندگی رسمی برندها هستند. البته تقریباً تمام فروشگاه‌های محدوده تابلوهایی با نام شرکت‌های تولیدکننده لوازم‌خانگی دارند؛ اما برخی فروشگاه‌ها نام برندهای خارجی را هم روی تابلو خود نوشته‌اند.

با وجود گذشت ۵ سال از ممنوعیت واردات هنوز هم فروش برندهای خارجی در ایران ادامه دارد، برخی از فعالان بازار معتقدند که تولیدات داخلی نیاز بازار را به‌صورت کامل پوشش نداده و تقاضا برای خرید کالاهای قاچاق زیاد است. بنا بر مشاهدات میدانی، انواع لوازم‌خانگی بزرگ و کوچک با برندهای مطرح خارجی و بدون شناسه کالا در بازار به فروش می‌رسد.

جالب آنجاست که برخی از این برندهای خارجی هنوز هم با گارانتی عرضه می‌شوند؛ برخی از فروشندگان به این نکته اشاره می‌کنند که گارانتی‌های ارائه شده اعتبار زیادی ندارد. باوجوداینکه هیچ‌کدام از شرکت‌های لوازم‌خانگی خارجی به‌صورت رسمی در ایران نمایندگی ندارند؛ اما ارائه گارانتی به‌ظاهر معتبر برای وسایل صوتی و تصویری برندهای مطرح کره‌ای و ژاپنی، تا عرضه لوازم آشپزخانه چینی بی‌کیفیت با گارانتی‌های جعلی در مغازه‌ها مشاهده می‌شود.