دبیرکل انجمن سرمایه‌گذاران و کارآفرینان کیش در مورد سرمایه‌گذاران خارجی در مناطق آزاد گفت: ما در ساده‌ترین مسائل سرمایه‌گذاری خارجی که هیچ، حتی داخلی متاسفانه لنگ هستیم و عملا می‌توان گفت ورود سرمایه‌گذار خارجی با سازوکار فعلی ناممکن است.

محسن قریب در گفت‌وگو با اقتصاد 24 افزود:: متاسفانه ما اصلا شیوه نامه، آیین نامه و مقررات خاصی در مورد سرمایه گذاران خارجی در مناطق آزاد نداریم که یک سرمایه‌گذار خارجی اینجا جذب شود و بتواند به سهولت تشریفات کاری خود را برای سرمایه‌گذاری انجام بدهد. به طور مثال برای انتقال وجه از خارج به جزیره کیش نیاز به بانک است. معمولا یک سرمایه‌گذار خارجی از طریق بانک عملیاتش را انجام می‌دهد و قطعا او پول خود را در یک کیف سامسونت حمل نمی‌کند یا از طریق صرافی عمل نمی‌کند.

دبیرکل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش با بیان اینکه سرمایه گذاری جدیدی در مناطق آزاد انجام نمی‌شود، بروکراسی‌های شدید و عدم تصمیم‌گیری‌های به موقع و نیز تغییرات مدیریتی پی‌درپی را از دلایل این امر برشمرد

به گفته قریب، نگرانی سرمایه گذاران از اتلاف وقت و هزینه سرمایه گذاری در مناطق آزاد شدت گرفته، زیرا در قرارداد‌های این فعالان اقتصادی، طول مدت ساخت ذکر می‌شود و اگر از طول آن مدت ساخت افزایش پیدا کند جرایم بسیار سنگین و چند ده میلیاردی از سوی سازمان منطقه آزاد هر منطقه به آن‌ها تحمیل می‌شود.