یک اقتصاددان گفت: از فروردین ۱۴۰۱ تا الان در همین دولت که مخالف غربی‌ها بود ارزش پول ملی نصف شده است. اگر رئیسی اصلاحات اساسی را در ساختار مدیریت کشور انجام ندهد، با این روش‌های سنتی و حرف‌درمانی اقتصاد درست نخواهد شد.

مهدی پازوکی، در گفت‌وگو با انتخاب افزود: گفت: به نظر من مشکل اساسی اقتصاد و دولت ایران این است که نظام تدبیر امور بر کشور حاکم نیست. یعنی حکمرانی خوب نداریم. اگر نظام تدبیر بر امور حاکم باشد، هم سیاست‌های داخلی در جهت منافع ملی اتخاذ می‌شود و هم سیاست خارجی خوب پیش می‌رود.

او افزود: الان دو اشکال ما این است که در همه جای دنیا سیاست خارجی در خدمت توسعه‌ی اقتصادی کشور است. در ایران اقتصاد در گرو سیاست است. با این دو میلیارد دلار و آزادشدن ارز در عراق و قطر و کره مشکل اقتصاد ایران حل نمی‌شود و دچار روزمرگی می‌شویم. ما باید سیاست تعامل با جامعه‌ی جهانی، خصوص غرب را در دستور کار قرار دهیم. امروز طبق سند چشم انداز ما باید شاگرد اول آسیا جنوب غربی باشیم الان ۲ سال تا پایان این سند فاصله داریم و نه تنها شاگرد اول نشدیم بلکه فاصله ما با کشور‌های منطقه مانند قطر و عربستان و امارات و ترکیه و آذربایجان خیلی افزایش پیدا کرده است. نتیجتا با شعار نمی‌توان کشور را جلو برد. اول باید سیاست خارجی اصلاح شود. امروز اگر شرکت‎های آمریکایی در صنعت نفت ما سرمایه گذاری کنند به ضرر دشمنان ملت ایران خواهد بود، اما مسئولین ما درک آن را ندارند و فکر می‌کنند رابطه با آمریکا یعنی وادادگی.

پازوکی در ادامه اظهار داشت: مردم کف خیابان بهتر از مدیران ما مسائل را می‌فهمند؛ الان کسانی مسئولیت را گرفته اند که در رده‌های ۴ و ۵ اند، کسانیکه یک روز مدیر و کارشناس نبوده اند صفر کیلومتر از دانشگاه امام صادق آمده اند. در حالیکه یکی از مزیت‌های ایران این است که نیروی کار تحصیل کرده و کارآمد دارد.