در حال حاضر صاحب نظران حوزه خودرو، از واژه ای تحت عنوان «خالی فروشی» در حوزه خودروهای وارداتی نام می برند؛ به طوری که ۵۰۰ میلیون تومان از ۱۰۰ هزار نفر گرفته می شود؛ بدون این که به آنها گفته شود چه خودرویی را چه زمانی به آن‌ها تحویل می دهند و قیمت نهایی آن نیز مشخص نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین، در حالی ثبت نام برای فروش خودروهای وارداتی از دیروز آغاز شده که مشخص نبودن نوع خودرو و زمان تحویل، محل انتقاد صاحب نظران خودرویی است. این در شرایطی است که تعداد خودروهایی که عرضه خواهد شد، گفته شده براساس تعداد ثبت‌نام‌هایی که صورت خواهد گرفت، تصمیم‌گیری می‌شود، اما بنا به گفته مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت، حداقل فروش ۱۰۰ هزار خودرو در یک بازه شش ماهه دیده شده است. بر همین اساس، براساس اطلاعیه وزارت صمت، در این مرحله از فروش که تا پایان هفته ادامه دارد، متقاضیان بایستی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب وکالتی خود مسدود کنند تا زمانی که حق تقدم مشخص شود و طبق نوبت تعیین شده، براساس خودروهایی که عرضه و ثبت‌نام می‌شود، مبلغ اولیه را تکمیل وجه و واریز کنند.

با این حال، در حال حاضر کارشناسان و صاحب نظران حوزه خودرو، از واژه ای تحت عنوان «خالی فروشی» در رابطه با خودروهای وارداتی نام می برند؛ به طوری که ۵۰۰ میلیون تومان از ۱۰۰ هزار نفر گرفته می شود؛ بدون این که به آنها گفته شود چه خودرویی را چه زمانی به آن ها تحویل می دهند و قیمت نهایی آن نیز مشخص نیست. اگرچه سخنگوی وزارت صنعت وعده داده که این خودروها سه ماهه تحویل داده می شود.

در این فضا، سخنگوی وزارت صنعت امروز از عرضه دو مدل چانگان در اولین نوبت فروش خودروهای وارداتی خبر داد. به گفته امید قالیباف، عرضه چانگان مدل CS۳۵ PLUS و CS۵۵ در اولین نوبت فروش خودروهای وارداتی قطعی شد که بلافاصله پس از قرعه کشی جهت فروش عرضه می شود.

سخنگوی وزارت صنعت گفت: اسامی سایر خودروهای وارداتی که تمامی مجوزها را دریافت کرده اند، بلافاصله به اطلاع مردم خواهند رسید.