رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد در خصوص وضعیت بازار طلا در آستانه روز مادر اظهار کرد: طی چند سال گذشته مردم برای روز مادر از خرید طلا استقبال می‌کردند زیرا قیمت پایین بود اما درحال‌حاضر که قیمت یک گرم طلا بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و با احتساب سود آن باید حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه کرد، کسی نمی‌توانند برای روز مادر طلا بخرد.

یوسف تقی‌زادگان در گفتگو با ایسنا افزود: امسال هیچکس به مناسبت روز مادر برای خرید طلا مراجعه نکرده است. با وجود اینکه اکنون بهترین ایام برای خرید طلای مراسم عروسی است؛ اما طلا خریداری ندارد و مردم به خرید نقره روی آورده‌اند. پیش از این در شب‌های عید روزی ۳۰ تا ۳۵ انگشتر می‌فروختیم اما درحال‌حاضر حتی یک انگشتر هم به فروش نمی‌رسد.

تقی‌زادگان بیان کرد: درحال‌حاضر قیمت طلا بین یک میلیون و ۸۵۰ هزار تا یک میلیون و ۹۳۰ هزار تومان نوسان دارد. طی چند روز گذشته قیمت طلا در یک روز ۲۰ هزار تومان کاهش و یک ساعت بعد از آن ۱۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد در خصوص احتمال افزایش قیمت طلا و ارز بیان کرد: احتمالا قیمت‌ طلا تا پایان سال افزایش یابد زیرا جلوی افزایش قیمت دلار گرفته نشده است. البته بعد از تغییر رئیس بانک مرکزی و وعده‌هایی که مطرح شد، شوکی به بازار وارد آمد و قیمت‌ها کاهش یافت اما اکنون دوباره شرایط در حال بازگشت به حالت قبل است. باید توجه داشت در کنار این موارد قیمت انس جهانی نیز افزایش پیدا کرده که همین موضوع موجب می‌شود قیمت طلا کاهش نیابد.

بنابر این گزارش‌، درحال‌حاضر بازار طلا با رکود شدیدی مواجه شده و رونقی ندارد. تنها کسانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند، برای خرید طلای مستعمل به بازار مراجعه می‌کنند. امسال قیمت طلا نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش و فروش آن ۷۰ درصد کاهش داشته است.