رئیس اتحادیه سمساران و امانت‌فروشان تهران می‌گوید: کاهش شدید قدرت خرید مردم کالاهای دست دوم را از دسترس خانوارهای ایرانی خارج کرده است.

افزایش شدید قیمت لوازم خانگی در سال‌های اخیر بنا بر اعلام اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، کاهش شدید فروش این اقلام را رقم زده است.

تشدید رکود در بازار فروش لوازم خانگی سبب شده تا برخی بر این باور باشند که این روزها بازار خرید و فروش لوازم دست دوم بازار گرمی است اما داوود عبداللهی فرد، رئیس اتحادیه صنف سمساران و امانت‌فروشان از کاهش شدید خرید و فروش در این بازار خبر می‌دهد.

عبداللهی فرد در گفتگو با خبرآنلاین درباره وضعیت فعلی فعالان این صنف می‌گوید: وضعیت فعالان این صنف و همکاران ما همانند سایر اصناف است زیرا بنیه مالی مردم ضعیف شده و نقدینگی در دست آنها کم است و این شرایط سبب شده تا حتی نتوانند برای خرید کالاهای دست دوم اقدام کنند. رئیس اتحادیه سمساران و امانت‌فروشان تهران تصریح کرد: برخلاف باور برخی افراد جامعه؛ قیمت کالاهای دست دوم نیز همانند کالاهای نو افزایش یافته و نرخ‌های فعلی با قدرت خرید مردم همخوانی ندارد.

وی گفت: شرایط متاسفانه به‌گونه‌ای است که همکاران فقط معاملات بسیار جزیی انجام می‌دهند و برخلاف تصور عمومی کاسبی در این صنف اصلا رونق ندارد. وی خاطرنشان کرد: ‌شرایط رکود، تورم بالا، افزایش نرخ‌ها گریبانگیر تمام صنوف شده و در وضعیت کاری کسبه تاثیرگذار بوده است.

وی اظهار کرد: سمسار و امانت‌فروش واسطه‌ای بین فروشدگان و خریداران است؛ اما شبکه‌های مجازی تاحدودی دست همکاران بنده را از این بازار کوتاه کرده و در برخی موارد حتی از گردونه خارج شده‌ایم اما در مجموع خرید و فروش کالاهای دست دوم در شبکه‌های مجازی انجام می‌شود که حتی خرید و فروش در این بازار نیز کاهش یافته است.