رئیس سازمان دامپزشکی اظهار داشت: گزارش‌هایی از فروش گوشت اسب و الاغ به دست ما رسیده است، ولی در زمینه فروش سگ گزارشی به ما نداده‌اند.

به گزارش ایلنا، نشست خبری محمد آقامیری با بیان اینکه سازمان به دنبال مشخص کردن زمان ارائه خدمات به ارباب رجوع‌ است، افزود: اگر کارمند و مدیری به تاریخ مشخص شده برای ارائه خدمات به مردم کوتاهی کند بدون تردید آن شخص را عزل خواهم کرد.

این مسئول از واکسینه کردن 100 درصدی دام عشایر خبر داد و افزود : دام عشایر کوچ رو هستند از این رو بیماری این دام ها باید کنترل شود.

وی با بیان اینکه ستاد مرکز ملی کشتارهای غیرمجاز تشکیل شده است،  خاطر نشان کرد : عده‌ای از محل این کشتارها ارتزاق می‌کنند این کشتارها غیرمجاز است و گوشتی که بعد از کشتار در معرض هوای آزاد قرار بگیرد غیر بهداشتی است.

وی در پاسخ به پرسشی که آیا گزارشی از کشتار دام‌های مکروه و غیرحلال و فروش آن به سازمان داده شده است،  افزود: گزارش فروش اسب و الاغ به دست ما رسیده است ولی در زمینه فروش سگ گزارشی به ما نداده‌اند. از مردم تقاضا داریم که از خرید گوشت در واحدهایی که کشتارها آنها خارج از پروسه دامپزشکی است اجتناب کنند.

به گفته معاون وزیر کشاورزی، مجوز صادرات 40 تا 45 هزار راس دام برای جام جهانی فوتبال از ایران داده شده است.