نماینده سابق مجلس درباره صادرات سوخت به لبنان و نادیده گرفتن تحریم‌های امریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران سومین کشور دارنده نفت و گاز جهان است، طبیعی است برای صادرت و حق آشکار و طبیعی خود نباید از کسی اجازه و یا مجوز بگیرد.

موید حسینی‌صدر در گفت‌وگو با ایلنا، درباره صادرات سوخت به لبنان و نادیده گرفتن تحریم‌های امریکا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران سومین کشور دارنده نفت و گاز جهان است، طبیعی است برای صادرت و حق آشکار و طبیعی خود نباید از کسی اجازه و یا مجوز بگیرد، این حق ایران است که به هر کشوری که تمایل داشته باشد محصولات خود را بفروشد، واقعا این بی‌عدالتی بزرگی در دنیای امروز است که امریکا بخواهد تصمیم بگیرد؛ کشور، شرکت و یا شخصی را تحریم کند و یا اجازه ندهد آزادانه تجارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه جلوگیری از تجارت اقتصادی با هر کشوری در واقع به نوعی برده‌داری مدرن است، افزود: این قواعد عادلانه‌ای نیست که یک کشور برای دیگران تصمیم بگیرد و اجازه ندهد که بتوانند کالای خود را بفروشند و یا مراودات مالی و اقتصادی داشته باشند.

این نماینده سابق مجلس تاکید کرد: حق طبیعی ما است که به هر نحو و به هر کشوری که تمایل داشته باشیم محصول خود را بفروشیم اما باید کانال‌هایی هم برای بازگشت پول فروش نفت، پتروشیمی و فولاد و یا هر کالای دیگر صادراتی اندیشیده شود و مردم خیال‌شان راحت باشد که پول به کشور برمی‌گردد. وی با بیان اینکه اصل کار تجارت با هر کشوری در جهت منافع ملی ما است، خاطرنشان کرد: بنده چندان به مراوده با اعراب و کشورهایی مثل چین و روسیه خوشبین نیستم زیرا این کشورها تنها زمانی کنار ما بوده‌اند که قدرتمند بودیم زمانی که سر سوزنی ضعف داشته باشبم بدتر از غرب ظاهر شده‌اند، علیرغم این دیدگاه وقتی کشوری خریدار محصول ما باشد چرا نباید بفروشیم؟ ما نباید برای تجارت خود از کسی اجازه بگیریم این اقتدار ایران را می‌رساند و برای مردم هم خوشایند است که ایران می‌تواند از محصول خود در دریا محافظت کرده و آن را به هر مقصدی که بخواهد، برساند. حسینی‌صدر با بیان اینکه ما باید جامع‌نگر باشیم و به بازار تمامی کشورها ورود کنیم، تاکید کرد: دولت جدید هم باید از بخش خصوصی حمایت کند که بتوانند بخشی از بیزنس و تجارت نفت را دست بگیرند. وی گفت: اکنون خریداران زیادی نفت را روی دریا می‌خرند، ما با 10 درصد زیر قیمت براحتی می‌توانیم نفت را بدست مشتریان برسانیم و در واقع تحریم‌ها را نادیده بگیریم.  این کارشناس حوزه انرژی درباره پیام صادرات سوخت از سوی ایران به لبنان در شرایط تحریم از سوی ایالات متحده تاکید کرد: این قبیل اقدامات به خریداران جرات بیشتری برای خرید از ایران داده و اطمینان خاطر  ایجاد خواهد کرد و این رویه به نفع کشور است.