مدیرعامل توانیر گفت: فعالان غیرمجاز تولید رمز ارز، در صورت شناسایی، به شدت متضرر خواهند شد؛ چرا که هم تجهیزات آنها جمع‌آوری خواهد شد، هم جرایم سنگینی به آنها تعلق خواهد گرفت و هم ممکن است برخوردهای قضایی شدیدتری در انتظار آنها باشد.

محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر در گفت وگو با تسنیم، گفت: چندین بار اعلام شد به ویژه از سال گذشته که وزارت نیرو در چارچوب مصوبه دولت از فعالیت مراکز استخراج رمز ارز که می‌خواهند به صورت قانونی فعالیت کنند حمایت می‌کند چرا که این قبیل فعالان رمز ارز مدیریت پذیر می‌شوند و در زمان‌هایی که شبکه دچار محدودیت تأمین برق است، از مدار خارج می‌شوند.

وی افزود: در همین مدت هم این تعداد مرکزی که قانونی فعالیت می‌کنند، هر زمان نیاز بوده بر اساس قراردادهایی که فی مابین منعقد شده، بر اساس درخواست ما از مدار خارج شده‌اند، کما اینکه از اول خردادماه امسال هم این مراکز مجاز از مدار خارج شده‌اند.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه «متأسفانه تعدادی از فعالان عرصه استخراج رمز ارز هستند که به دلایل مختلف علاقه‌مند نبودند در چارچوب مقررات فعالیت کنند»، گفت: این قبیل افراد به صورت غیرمجاز از شبکه برق استفاده می‌کنند و موجب می‌شوند به تأسیسات شبکه برق آسیب وارد شود.

وی ادامه داد: همچنین فعالیت تولیدکنندگان غیرمجاز رمز ارز در شرایطی که نیاز است بار شبکه مدیریت شود، به عموم مردم آسیب می‌رساند.