مهر- رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه بی‌برنامگی وزارت جهاد منجر به کاهش تولید جوجه یک‌روزه تخم‌گذار شده است، قاچاق جوجه یک‌روزه از کشور را رد کرد.

ناصر نبی‌پور با اشاره به اینکه نیاز کشور به جوجه یک‌روزه تخم گذار ماهانه حدود ۴ میلیون قطعه است، گفت: وقتی بازار مرغ بحرانی و همه توجهات روی این بازار متمرکز شد، بی‌برنامگی‌های وزارت جهاد کشاورزی منجر به کاهش تولید جوجه تخم گذار شد و در ماه‌های دی، بهمن، اسفند و فروردین تولید جوجه تخم گذار میانگین ماهانه به ۲ میلیون قطعه رسید که نسبت به ۴ میلیون قطعه مورد نیاز، به نصف کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کاهش تولید منجر به افزایش شدید قیمت شده، پیش بینی می‌شود که در ماه‌های خرداد و تیر، تولید آن به حدود ۷ میلیون قطعه برسد و ما با مازاد وحشتناکی در این حوزه مواجه شویم.

وی با بیان اینکه سالانه به حدود ۴۲ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه تخم گذار نیاز داریم، افزود: کاهش تولید جوجه یک‌روزه موجب شده که قیمت هر یک جوجه تخم گذار به ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان برسد، عرضه کنندگان، جوجه را ۸ هزار تومان فاکتور می‌کنند و بین ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان به مرغداران می‌فروشند.