رئیس اتحادیه سمساران و امانت‌فروشان تهران اظهار داشت: افرادی که در خرید جهیزیه مشکل دارند بعضا به خرید لوازم دست دوم و گاها به خرید لوازم استوک که در کف نمایشگاه‌ها یا مغازه‌ها بوده‌اند، روی می‌آورند.

داوود عبدالهی‌فرد در مورد خرید جهیزیه دست دوم به ایلنا گفت:  بنیه مالی مردم ضعیف شده و قدرت خرید آنها کاهش پیدا کرده است و بسیاری نمی‌توانند به سراغ اجناس نو بروند. بنده با این موضوع مواجه شده‌ام که گاها خانواده‌ها برای خرید به سمساری‌ مراجعه می‌کنند و اذعان دارند که محصولات را برای جهیزیه خریداری می‌کنند.

وی افزود: برآورد من این است که حدود 10 درصد از کسانی که جهیزیه تهیه می‌کنند به خرید اجناس دست دوم مبادرت می‌ورزند. بیشتر خرید این افراد مربوط به لوازم برقی مثل یخچال، تلویزیون، اجاق گاز و همینطور مبلمان است.

رییس اتحادیه سمساران و امانت‌فروشان تهران در ادامه تصریح کرد: افرادی که در خرید جهیزیه مشکل دارند بعضا به خرید لوازم دست دوم و گاها به خرید لوازم استوک که در کف نمایشگاه‌ها یا مغازه‌ها بوده‌اند روی می‌آورند. بیشتر خرید آنها مربوط به لوازم مقدماتی است که شروع هر زندگی حتی یک زندگی اولیه به آنها نیاز دارد .

وی تاکید کرد: گاهی حتی خرید این لوازم دست دوم نیز از توان خانواده‌ها خارج است و از خرید منصرف می‌شوند و دنبال اقلام ارزان‌تری می‌گردند. عبدالهی‌فرد در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت عرضه این کالاها خاطرنشان کرد: کمبودی از نظر این اقلام در بازار وجود ندارد، جنس دست دوم همیشه در بازار بوده و هست. این کالاها از منازل مردم جمع می‌شوند و اگر نیاز به تعمیر داشته باشند تعمیر و سپس دوباره وارد چرخه اقتصادی می‌شوند.