ایسنا- طبق اعلام معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، در راستای اجرای ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی، متقاضیان جدید ابزارهای پرداخت از بهمن ماه بدون تشکیل پرونده مالیاتی نمی‌توانند کارت‌خوان یا درگاه پرداخت داشته باشند و پرونده مالیاتی دارندگان فعلی کارت‌خوان یا درگاه پرداخت فاقد پرونده نیز به طور خودکار تشکیل می‌شود. بدین ترتیب، متقاضیان قبل از ارائه درخواست به بانک یا شرکت psp باید نسبت به مراجعه به سامانه سازمان امور مالیاتی و تکمیل اطلاعات مربوطه اقدام و سپس با کد رهگیری دریافت شده تقاضای خود را برای دریافت ابزار پذیرش ثبت کنند.