رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو اظهار داشت: همکاران ما در حال حاضر با ماشین‌های ایرانی بیگانه شدند، زیرا فردی اگر خودروی ایرانی از ما بخواهد، معلوم نیست فروشنده‌ای داشته باشد یا خیر! قیمتی که ارائه می‌دهد معقول است یا خیر، بنابراین ماشین ایرانی فقط در فضای مجازی خرید و فروش می‌شود.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، در گفت وگو با ایلنا تاکید کرد: شیب قیمت‌های غیرمنطقی در چند روز اخیر بسیار شده و به عنوان مثال پژو 405 که هفته گذشته 152 میلیون تومان قیمت داشت، امروز  با قیمت 166 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شده است یا پژو پارس که 187 میلیون تومان قیمت داشت امروز به 197 میلیون تومان رسیده است. قیمت پراید 111 هم  از صد میلیون تومان عبور کرد و به 104 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در دو سه روز اخیر شاهد سونامی افزایش قیمت بودیم و این قیمت‌های غیر منطقی از پنج شنبه هفته گذشته تا به امروز وجود دارد، به طوری که برخی از خودروها بین 6 تا 13 میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کردند. اگرچه این افزایش قیمت خودرو از روز سه‌شنبه آغاز شد اما در روز گذشته به اوج خود رسید.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با اشاره به اینکه بازار خودرو در شرایط رکود به سر می‌برد، ادامه داد: تقاضا برای خرید وجود ندارد و افرادی که خودرو تحویل می‌گیرند، قیمت‌های بالا اعلام می‌کنند یا نمی‌فروشند به همین جهت در بازار خریدار وجود ندارد.

موتمنی خاطر نشان کرد: نیاز بازار را افرادی تامین می‌کنند که در شرکت‌های خودرو سازی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این افراد نسبت به شرایط روز و با توجه به تغییر نرخ ارز فروش دارند و با بالا رفتن قیمت ارز  قیمت‌های بالا اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خودروهای ایرانی در فضای مجازی معامله می‌شوند، ادامه داد:  همکاران ما در حال حاضر با ماشین‌های ایرانی بیگانه شدند، زیرا فردی اگر خودروی ایرانی از ما بخواهد، معلوم نیست فروشنده‌ای داشته باشد یا خیر! قیمتی که ارائه می‌دهد معقول است یا خیر، بنابراین ماشین ایرانی فقط در فضای مجازی خرید و فروش می‌شود.

موتمنی در مورد خودروی جانشین پراید هم گفت: در حال حاضر ماشین‌های پرایدی را که ارائه می‌کنند، معمولا از موجودی انبار است و خودروهایی که کسری قطعات داشته‌اند را تکمیل و به مشتری تحویل می‌دهند. همچنین تیبا را جایگزین پراید قرار داده‌ا‌ند که البته نمی‌توان نظری در مورد آن داد.