سخنگوی طرح آزادسازی سهام عدالت گفت: حدودا در تاریخ ۸ خردادماه بعد از مشخص شدن تعداد واقعی سهامدارانی که روش مستقیم و غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند، در اطلاعیه‌ای تاریخ مراجعه افراد به سامانه‌ها برای فروش سهام عدالت اعلام خواهد شد و حدود ۱۰ روز بعد از این تاریخ امکان خرید و فروش سهام عدالت ایجاد خواهد شد.

به گزارش «توسعه ایرانی»، مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و سخنگوی طرح آزادسازی سهام عدالت با بیان اینکه با ابلاغ رهبر معظم انقلاب ۴۹ میلیون نفر وارد بازار سرمایه خواهند شد، افزود: نوسازی زیرساخت‌های این بازار از سال‌های گذشته آغاز شده است و جای نگرانی برای ورود این افراد وجود ندارد.

حسین فهیمی گفت: البته دو و نیم میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت در ۱۰ سال اخیر فوت کرده اند که دارایی آنان به وراثشان منتقل می‌شود.

وی افزود: ۳۶ میلیون نفر کد بورسی را دریافت کرده اند و از این تعداد یک و نیم میلیون نفر احراز هویت شده اند و بر اساس تصمیم کمیسیون فرعی شورای عالی بورس، افراد باقیمانده اگر در نظام بانکی احراز هویت شده باشند برای دریافت کد بورسی فعال نیاز به احراز هویت نخواهند داشت.

فهیمی گفت: این افراد شماره شبای خود را به سامانه سازمان خصوصی سازی samanese.ir وارد کنند و از احراز هویت برای دریافت کد بورسی فعال معاف شوند. سخنگوی طرح آزادسازی سهام عدالت افزود: برای دریافت و ارسال اطلاعات نیز به شماره تلفن همراه درست و متعلق به سهامداران نیاز داریم که این شماره را نیز سهامداران به این سامانه ارائه دهند. وی گفت: سامانه سازمان خصوصی سازی تا ۸ خرداد آماده دریافت شماره شبای متقاضیان دریافت کد فعال بورسی است. فهیمی افزود: ۸ خرداد نیز اطلاعیه مرحله بعد برای اینکه سهامداران حجم دارایی‌های خود را ببینند صادر می‌کنیم. وی گفت: برای فروش سهام عدالت، خدمات بازار سرمایه را به خانه‌های مردم می‌بریم به طوری که کسی که می‌خواهد سهام خود را بفروشد نیاز به مراجعه به جایی نداشته باشد.