رئیس‌کل بیمه مرکزی در گفت‌وگو با ایلنا:

کشته‌شدگان حوادث اخیر اگر بیمه باشند، شامل پرداخت دیه می‌شوند

رئیس کل بیمه مرکزی درباره پرداخت دیه افرادی که در جریان اعتراضات کشته شده‌اند، گفت: هر کشته شده‌ای که تحت پوشش بیمه باشد، شرکت بیمه دیه وی را پرداخت می‌کند.

غلامرضا سلیمانی در گفت‌وگو با ایلنا درباره میزان خسارت‌های برآورد شده ناشی از اغتشاشات اخیر از سوی شرکت‌های بیمه افزود: ارزیابی برای میزان خسارت ادامه دارد و هنوز گزارش‌ها نهایی نشده است که قابل اطلاع‌رسانی باشد.

وی درباره احتمال آسیب‌های عمدی برای دریافت خسارت از بیمه گفت: معیار و ملاک تشخیص برای پرداخت خسارت گزارش‌های پلیس است. اگر پلیس تشخیص دهد که خسارت تعمدی بوده، شرکت بیمه مسئولیتی برای پرداخت خسارت وارد آمده ندارد.

رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به این پرسش که آیا اسناد و مدارک از جمله ضمانت نامه و ... آسیب‌دیده در بانک‌ها که در جریان اغتشاشات دچار حریق شدند، تاکید کرد: اسناد و مدارک تحت پوشش بیمه قرار ندارند.

    

وزیر صمت:

جو  روانی بازار کنترل شده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور، گفت: پس از تغییر قیمت بنزین روی بار روانی ایجاد شده، تشدید بازرسی‌ها و حضور بهنگام و اثرگذار دستگاه‌های مختلف در تنظیم بازار کشور بجد کار کردیم و خوشبختانه طی چند روز اخیر و طبق آمارهای موجود جو روانی بازار به خوبی کنترل شده است.

به گزارش وزارت صمت، رضا رحمانی افزود: در این دوره 3 دغدغه اصلی شامل وفور و در دسترس بودن انواع کالا، رصد روند تولیدات کالایی در کشور و مواجهه با جو روانی بازار در دستور کار ویژه ستاد تنظیم بازار کشور بوده است.

رحمانی ادامه داد: موضوع روانی ناشی از افزایش قیمت بنزین تا حد بسیاری کنترل شده است، البته گزارش‌هایی مبنی بر سوءاستفاده بوده که بازرسی و دستگاه‌های نظارتی آن را مورد رصد قرار داده و برخورد‌های لازم اعمال شده است.

    

بانک مرکزی  دستور داد:

برای راه‌اندازی سریع‌ شعب آسیب‌دیده بانک‌ها

بانک ها هرچه سریع‌تر نسبت به راه‌اندازی شعب آسیب دیده و دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، درپی خسارات وارد شده به بانک‌ها در ناآرامی‌های اخی و تخریب تعداد زیادی از شعب و ATM بانک‌ها توسط اغتشاش‌گران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از کلیه بانک‌ها درخواست کرد که برای تداوم خدمت رسانی به مردم، هرچه سریع‌تر نسبت به راه‌اندازی شعب و ATM بانک‌ها در نقاط مختلف کشور اقدام کنند.

بانک مرکزی این موضوع را طی بخشنامه‌ای به شبکه بانکی ابلاغ کرده است.