مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران پاسخ گفت:

کیفیت آب در مناطق مختلف تهران چه فرقی با هم دارد؟

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: 30 درصد از منابع آب زیرزمینی استفاده می‌کنیم، بنابراین کیفیت یکسان نیست، در مناطقی که از منابع آب زیرزمینی استفاده و یا مخلوط می‌کنیم، کیفیت تغییر می‌کند. سید حسن رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره تفاوت کیفیت آب در مناطق مختلف تهران افزود: آبخوان سدها در تهران متفاوت است، بنابراین کیفیت آب نیز تفاوت دارد. وی با بیان اینکه سد کرج و لار بهترین کیفیت آب را دارند، افزود: کیفیت آب سایر سدها با شرایط سیلابی و غیرسیلابی تغییرات خواهد داشت، ولی در شرایط فعلی کیفیت آب تمامی سدها مطلوب است.  وی گفت: رینگ تهران برقرار شده و میزان باقیمانده این پروژه نیز تا پایان سال به اتمام می‌رسد و با ورود تصفیه‌خانه ششم رینگ تهران، آماده مانور و توزیع یکنواخت آب برای مناطق می‌شود.

    

سهمیه بنزین آذرماه واریز شد

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به واریز سهمیه بنزین آذرماه وسایل نقلیه شخصی و عمومی در ساعت صفر روز جمعه (یکم آذر ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت، از احتمال اعمال تغییراتی در سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد. به گزارش وزارت نفت، فاطمه کاهی افزود: سهمیه آبان ماه دارندگان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت عدم استفاده، در کارت‌های سوخت شخصی این افراد ذخیره شده و تا شش ماه آینده قابل استفاده خواهد بود. کاهی همچنین با اشاره به مراجعه دارندگان خودروهای عمومی به جایگاه های سوخت به دلیل نگرانی بابت حفظ مانده سهمیه سوخت آبان ماه، از احتمال اعمال تغییراتی در سهمیه این خودروها خبر داد و گفت: در صورت نیاز این تغییرات اعمال شده و در روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در نخستین ساعت روز جمعه، ۲۴ آبان ماه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، سهمیه‌بندی بنزین برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

    

بیش‌ترین تخلفات کشف شده مربوط به کدام کالاهاست؟

مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از ارسال ۴۵۷۶ مورد پرونده تخلف به تعزیرات در چهار روز اول هفته گذشته خبر داد و تصریح کرد: عمده پرونده‌های تشکیل شده مربوط به میوه، قند، ‌شکر،‌ مرغ، ‌برنج، لبنیات، ‌گوشت قرمز،‌ تخم مرغ، حمل و نقل، ‌لاستیک، ‌روغن موتور و مصالح ساختمانی بوده است. داریوش بهنود قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، از بازرسی بیش از ۶۳ هزار و ۳۰۰ مورد در سراسر کشور در چهار روز اول هفته گذشته از سوی سازمان‌های صنعت،‌ معدن و تجارت (صمت) استان‌ها خبر داد و گفت که این تخلفات گران‌فروشی و امتناع از عرضه کالا را نیز شامل می‌شود. البته به گفته وی تغییرات شدید قیمت در بازار مشاهده نشده و پرونده‌های تشکیل شده در بعضی از بخش‌ها مانند میوه و صیفی‌جات ربطی به قیمت بنزین نداشته و به دلیل تغییرات آب‌وهوایی و مشکلات حمل و نقل اتفاق افتاده است. این مقام مسئول همچنین از تشکیل گشت ویژه برخورد با محتکران امتناع‌کنندگان از عرضه کالا خبر داد و اظهار کرد: بیشترین نظارت بر روند توزیع کالاهایی مانند میوه، شوینده، برنج، قند، شکر، مرغ،‌ روغن، ‌لبنیات، گوشت قرمز و تخم مرغ انجام می‌شود.