شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تصویب کرد؛

ورود کالاهایی که امکان تولید داخل دارد، ممنوع می‌شود

شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تصویب کرد برای حمایت از تولیدگران داخلی و افزایش اشتغال، ورود کالاهایی که امکان تولید داخلی آن و تأمین نیازهای بازار وجود دارد، ممنوع شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، چهل و یکمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه روز شنبه با حضور اعضا و سران سه قوه تشکیل شد. رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه امروز پیرامون اصلاحات ساختاری بودجه، گزارشی از اقدامات صورت گرفته مطرح کرد. سیاست‌های اصلاح ساختار نظام مالیاتی مبتنی بر افزایش پایه مالیاتی و نسبت آن با درآمد ناخالص ملی و تأمین منابع پایدار و جهت‌گیری‌های مالیاتی در حمایت از افزایش تولید و حمایت از اقشار کم درآمد، در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی، در ادامه جلسه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در حوزه واردات و صادرات ارائه کرد و مقرر شد ورود کالاهایی که امکان تولید داخلی آن و تأمین نیازهای بازار وجود دارد، در حمایت از تولیدگران داخلی و افزایش اشتغال ممنوع شود.

    

وزیر نیرو خبر داد:

آغاز فصل جدید همکاری‌های برقی میان ایران و سوریه

وزیر نیرو با اشاره به تدوین تدوین چارچوب یک همکاری‌ بلندمدت برقی میان کشورهای ایران و سوریه، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته درصددیم تا سه سال آینده با ایجاد زیرساخت‌های لازم شاهد سنکرون‌سازی شبکه برق ایران و سوریه باشیم. به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، رضا اردکانیان در نشست امضای یادداشت تفاهم همکاری همه جانبه میان وزارتخانه‌های نیرو و برق ایران و سوریه با تاکید بر اینکه صلح و آرامش منطقه به توسعه‌یافتگی این کشورها وابسته است، عنوان کرد: توسعه منطقه مستلزم همکاری‌های وسیع میان کشورهای این حوزه است. وزیر نیرو افزود: نقش برق به عنوان یک زیرساخت حیاتی در این سطح توسعه‌یافتگی بسیار مهم است؛ از این رو ایران با تمامی کشورهای همسایه در چارچوب یک برنامه بلندمدت در حال همکاری است. وی تاکید کرد: با وجود اینکه امکان تبادل انرژی با تمامی کشورهای دارای مرز زمینی با ایران وجود دارد اما تنها درصدد صادرات و واردات انرژی نیستیم بلکه در تلاش برای افزایش سطح همکاری‌ها از طریق انتقال دانش و تجربه و فعال شدن در زمینه‌های مختلف صنعت برق هستیم. اردکانیان با اشاره به سنکرون‌سازی شبکه برق ایران و عراق از روز جمعه، گفت: با وجود اینکه همکاری‌های مناسبی میان صنعت برق ایران و سوریه در سال‌های اخیر وجود داشته است ولی درصدد طراحی چارچوب یک همکاری همه‌جانبه هستیم.

    

ایتالیا پروازهای ماهان را ممنوع می‌کند

منابع خبری گزارش داده‌اند دولت ایتالیا تسلیم فشارهای آمریکا شده و پروازهای یک شرکت هواپیمایی ایرانی را ممنوع کرده است. به گزارش فارس، پایگاه «نشنال»، روزنامه ایتالیایی «LA STAMPA» هم به تسلیم شدن دولت این کشور در برابر فشار آمریکا اشاره کرده و نوشته ایتالیا تصمیم گرفته پروازهای این شرکت هواپیمایی ایران به شهرهای رم و میلان را متوقف کند. طبق گزارش این روزنامه، دولت ایتالیا مجوز استفاده شرکت ایرانی از فرودگاه‌های این کشور را از ۱۵ دسامبر (۲۴ آذرماه) سال جاری لغو خواهد کرد. «LA STAMPA»  نوشته لغو مجوز پرواز شرکت ماهان از جمله مهم‌ترین مسائلی بوده که در دستور کار سفر «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا به ایتالیا در ماه گذشته قرار داشته است.