آموزش یک هزار و 923 نفر از شاغلان مراکز پذیرایی کیش 

دوره های آموزشی مهارت های ارتباطی و آداب تشریفات ویژه کارکنان مراکز پذیرایی در جزیره کیش برگزار می شود. 

به گزارش ایلنا، با توجه به اهمیت آموزش در رضایت مشتری و سفر سالانه یک میلیون و دویست هزار گردشگر به جزیره کیش، معاونت گردشگری این سازمان، دوره های آموزشی مهارت های ارتباطی و آداب تشریفات را دوشنبه هشتم مهر، ساعت 16در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می کند.

در حال حاضر 305 مرکز پذیرایی در جزیره کیش فعال می باشد که یک هزار و 923 نفر در آن اشتغال دارند که از این تعداد مراکز پذیرایی 77 رستوران، 79 فست فود، 78 کافی شاپ، 33 آشپزخانه، 4 بوفه، 3 طباخی، 23 سفره خانه و چایخانه و 8 کبابی است.

این دوره های آموزش پیوسته خواهد بود و تمامی کارکنان مراکز پذیرایی ملزم به داشتن گواهینامه حضور در این دوره ها هستند.

    

به روز رسانی دانش تخصصی کارکنان فرودگاه و بندر کیش 

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در بازدید از دوره آموزشی آتش نشانی و نجات فرودگاهی بر لزوم به روزرسانی دانش تخصصی کارکنان در مبادی ورودی و خروجی جزیره به منظور ارتقاء سطح ایمنی و افزایش کیفیت خدمات دهی تاکید کرد. 

به گزارش ایلنا، با توجه به تاکید مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش در خصوص به روز رسانی اطلاعات و دانش تخصصی در حوزه های تخصصی ایمنی فرودگاه بین المللی کیش، دوره مقدماتی آموزش آتش نشانی و نجات فرودگاهی در جزیره کیش در حال برگزاری است. در این دوره 22 نفراز کارکنان فرودگاه کیش در450 ساعت به مدت سه ماه زیر نظر برترین اساتید حوزه های هوانوردی و صنایع هوایی کشور آموزش می بینند.

به گفته علی عرب مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در این دوره آموزشی که در مرحله مقدماتی در حال برگزاری است سر فصل های دروس بر اساس استانداردهای جهانی و متناسب با نیاز فرودگاه کیش طراحی شده و ارائه می شود. وی در بازدید از این دوره آموزشی، با بیان این که فرودگاه منطقه آزاد کیش باید دارای شاخصه های فرودگاه نمونه در همه ابعاد باشد افزود: آموزش آخرین دستاوردهای ایمنی در حوزه فرودگاهی بر اساس استانداردهای جهانی یکی از محورهای مورد توجه در شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش است و پس از دوره مقدماتی دوره های تکمیلی نیز برای کارکنان فرودگاه کیش برگزار خواهد شد. وی در جمع اساتید و شرکت کنندگان این دوره آموزشی از تامین ایمنی و ارائه خدمات شایسته به مسافران به عنوان هدفی مهم  و مسئولیتی خطیر یاد کرد که تمامی کارکنان و مسئولان فرودگاه و بنادر کیش باید برای تحقق آن تلاش کنند. وی گفت: درکنار این موضوع، افزایش ضریب ایمنی و کیفیت خدمات ارائه شده در فرودگاه و بنادر کیش زمینه ساز در آمدزایی و رونق اقتصادی برای این جزیره و کشور است از این رو رشد توانمندی های نیروی انسانی در مبادی ورودی و خروجی کیش نقش بسزایی در دستیابی به این اهداف دارد.  

گفتنی است آشنایی عمومی با صنعت هوانوردی و فرودگاهی، شناخت تجهیزات پروازی، مدیریت اپرون و مارشالینگ، آتش نشانی عمومی و تخصصی فرودگاهی و هواپیمایی و فنون مقدماتی امداد و نجات هواپیمایی از سرفصل‌های این دوره آموزشی است که برای اولین بار در جزیره کیش در دو بخش تئوری و عملی در حال برگزاری است.

شایان ذکر است برگزاری دوره های آموزشی در حوزه های تخصصی مرتبط با خدمات بندری و دریایی نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد.