برگزاری نشست تخصصی کمیته راهبردی حراست سازمان کیش

بررسی‌ چالش‌های‌حقوقی،آسیب‌های اجتماعی و فضای‌مجازی، در ‌نخستین ‌نشست ‌تخصصی‌ کمیته  راهبردی  حراست  سازمان منطقه آزاد کیش در قالب سه کار گروه مورد بررسی قرار می گیرد. 

به گزارش ایلنا؛  نخستین نشست تخصصی کمیته راهبردی حراست سازمان منطقه آزاد کیش با حضور معاونین و مدیران این سازمان و شرکت های تابعه، معاون قضایی نظارت و بازرسی دیوان عدالت اداری، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه فارابی و علامه طباطبایی و وزرات علوم، تحقیقات و فناوری، نماینده امام جمعه و نیروی انتظامی کیش، دوشنبه 25 شهریور در سالن ملاصدرا مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد. دکتر صحرایی مدیر کل حراست سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست با بیان اینکه کمیته راهبردی تخصصی حراست برای نخستین بار در جزیره کیش برگزار می شود و هدف آن  بر طرف کردن مشکلات سازمان منطقه آزاد کیش به صورت کاربردی است گفت: کمیته راهبردی متشکل از یک هسته مرکزی است که با سه کارگروه سایبری، اجتماعی و حقوقی کار خود را شروع می کند.

 دکتر توفیقی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست با تاکید بر اینکه گفت و گو و طرح و نقد مسائل یک راه حل درست و راهکار‌مناسب برای رفع مشکلات است افزود: در کیش موضوعات بسیار ناب و بدیع در حوزه پژوهشی وجود دارد که در راستای بر طرف‌کردن مشکلات‌ موجود، این جزیره می‌تواند زمینه را برای فعالیت مطالعاتی، پژوهشی ‌و ‌دانشگاهی‌ برای پژوهشگران مهیا کند. معاون‌ توسعه مدیریت‌ سازمان منطقه ‌آزاد ‌کیش ‌با اشاره ‌به خریداری ساختمان مرکز نو‌آوری گفت: ساختمان مرکز نو آوری جزیره کیش در هفته دولت آماده سازی‌ شد و طی تفاهم نامه ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر مبنای یک الگویی از چرخه تبدیل محصول دانش بنیان به تجاری سازی شکل گرفته است. حوزه فعالیت این مرکز با محوریت اقتصاد دریا طراحی شده و چهار شرکت دانش بنیان و یک شرکت شتاب دهنده در حال استقرار در این مرکز هستند. دکتر خلیلی عضو هیات علمی دانشگاه فارابی با تبیین فضای مجازی و جایگاه آن، در خصوص شناسایی آسیب های اجتماعی در بستر فضای مجازی اظهار داشت: آسیب های فضای مجازی باعث از بین رفتن حریم خصوصی و پیروی از الگو هایی می‌شود که سست شدن بنیاد خانواده، بی اعتمادی و انزوا  در بین خانواده ها را به دنبال خواهد داشت لذا قصد داریم در کارگروه سایبری این موضوعات را مورد بررسی قرار دهیم تا با آگاه سازی خانواده ها، آنان را از این آسیب ها مصون داریم. دکتر بنی هاشمی عضو هیات علمی و پژوهشگر برتر وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری به تاثیر ژنتیک بر نوع فعالیت مخاطبین در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: 40درصد نمود‌های رفتاری، گرایشات، فیزیک بدن و استفاده از محتوای سایت های مختلف و نوع فعالیت ها در فضای‌ مجازی تحت ‌تاثیر ژنتیک‌است و در کارگروه اجتماعی قصد داریم با شناسایی متغیرهای ژنتیکی، مردم شناسی، جغرافیایی و پتانسیل های منطقه آزاد کیش به یک برنامه مشخص و مدون، مختص و متناسب با شرایط خاص منطقه برسیم و آن را اجرایی کنیم.

    

برگزاری دوره آموزشی تربیت مدرس بازی درمانگر در کیش 

اداره امورزنان معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش سلامت روان با همکاری اداره بهزیستی کیش اقدام به برگزاری دوره آموزشی تربیت مدرس «بازی درمانگر» کرد.  به گزارش ایلنا؛ این دوره آموزشی در جهت رشد هر چه بیشتر علمی و حرفه ای روانشناسان، ‌مشاوران تربیتی و مربیان مهدهای کودک کیش، با هدف تمرکز بیشتر درمانگران بر نقاط قوت و آموزش مهارت های لازم و تکنیک های روانشناسی از 23 تا  29 شهریور برگزار شد. در این دوره آقای دکتر بهنود بهمنش دکترای روانشناسی تربیتی به آسیب شناسی کودکان، تشخیص اختلال ها،‌ ساختارهای درمانی« بازی درمانگر» پرداخته و در پایان دوره به شرکت کنندگان گواهی پایان دوره اعطا شد. اداره امور زنان معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با استفاده از اساتید متخصص در زمینه تدریس و درمان تلاش دارد مهارت های لازم را به دانش آموختگان بیاموزد.