کاهش یکباره قیمت‌ سهم‌ها در بورس تهران و افت بیش از ۷۰۰۰ واحدی شاخص، همزمان با کاهش قیمت دلار در بازار، می‌تواند محکم‌ترین دلیل باشد که نشان دهد ادعای کسانی که اعلام می‌کردند رشد قیمت سهم‌ها و رونق بورس در هفته‌ها و ماه‌های گذشته دلایل مدیریتی داشت، اشتباه بود.

به گزارش ایسنا، در ماه‌های گذشته با افزایش قیمت دلار بورس تهران نیز شاهد افزایش قیمت سهم‌ها بود، به طوری که هر روز به طور متوسط شاخص کل ۴۰۰۰ واحد رشد می‌کرد و رکورد جدیدی را به ثبت می‌رساند.

 این موضوع سبب شده بود در بسیاری از گروه‌های بورسی مخصوصا در شرکت‌هایی که صادرات محور هستند در روزهای متمادی صف‌های خرید ایجاد شود و فزونی تقاضا بر عرضه، قیمت‌ها را افزایش دهد.

اما با کاهش نرخ دلار در طی روز جاری از ابتدای باز شدن معاملات بورس، قیمت‌ها لحظه به لحظه در حال کاهش است و در بسیاری از سهم‌ها صف‌های فروش پایدار به وجود آمد.

از ابتدای باز شدن معاملات امروز با روند کاهشی قیمت ارزهای خارجی از جمله یورو و دلار، شاخص کل با شتاب فزاینده‌ای رو به کاهش گذاشت، به طوری که تا پایان ساعات معاملاتی این کاهش ادامه داشت و در نهایت با ۷۲۲۰ واحد کاهش به رقم ۱۸۸ هزار و ۲۵۹ واحدی رسید.

کاهش یکباره قیمت‌ سهم‌ها در بورس تهران و افت بیش از ۵۰۰۰ واحدی شاخص، همزمان با کاهش قیمت دلار در بازار آزاد، تنها یک ساعت پس از باز شدن معاملات و ادامه سقوط آن تا کانال ۱۸۸ هزار واحدی تا پایان ساعت داد و ستدها،  می‌تواند محکم‌ترین دلیل برای نشان دادن ادعای کسانی باشند که اعلام می‌کردند رشد قیمت سهم‌ها و رونق بورس در هفته‌ها و ماه‌های گذشته دلایل مدیریتی داشت، چرا که امروز با اولین تلنگر در حوزه ارز و کاهش قیمت دلار، صف‌های فروش میلیونی تقریبا در تمام گروه‌ها و مخصوصا گروه‌های صادرات محور و ارزآور ایجاد شد.