تیراندازی در محوطه تئاتر شهر

روز یکشنبه، 19 خرداد، در پی یک نزاع خیابانی میان دو جوان، در محوطه بیرونی تئاتر شهر تیراندازی می‌شود. این رویداد منجر به مطرح شدن مسائلی چون حریم تئاتر شهر و ناامنی پارک دانشجو می‌شود. سعید اسدی، مدیر تئاتر شهر به ایسنا توضیح داد«: از یکی، دو ماه گذشته در نامه‌نگاری‌های مختلفی با مسئولان ذیربط اعلام هشدار کردم که وضعیت امنیتی اطراف تئاتر شهر نگران کننده است چون با سلاح سرد و نزاع خیابانی و حضور افرادی که شأنیتی با این مجموعه فرهنگی ندارند و به طور سازماندهی در اینجا اقامت دارند، روبرو هستیم.» در پی این رویداد که منجر به انتقال ضارب به تئاتر شهر و ادامه فضای متشنج نزاع به این بنای فرهنگی شده است،  سردار کیوان ظهیری در گفتگو با رادیو تهران گفته است که تئاتر شهر برای پلیس مهم است و برنامه‌ای برای پاکسازی این منطقه طراحی خواهد کرد. از همین رو، روز دوشنبه نیروهای پلیس با حضور در پارک دانشجو، اقدامات ضربتی نسبت به وضعیت تئاتر شهر اعمال کردند.  همچنین در پی این رویداد  طیبه سیاوشی، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: «همه ما باید نهایت تلاش خود را انجام دهیم تا مشکلات پیرامونی مجموعه تئاترشهر با همت همه مسئولان دستگاه‌های ذی ربط مرتفع و ما هرچه زودتر شاهد ساماندهی این مجموعه باشیم.»

    

جوایز تونی ۲۰۱۹ اهدا شد

در مراسمی که یکشنبه شب به وقت محلی در آمریکا (ساعتی پیش به وقت ایران) برگزار شد، «هیدس‌تاون» یک نمایش موزیکال درباره اسطوره یونانی اورفه و اوریدیس به عنوان برنده بزرگ هفتادو سومین جوایز تونی شناخته شد و ۸ جایزه اصلی را به خانه برد که جایزه بهترین نمایش موزیکال از جمله آنها بود. پس از آن نمایش «فریمن» تریلری درباره خانواده‌ای که تلاش دارد تا از گذشته خشونت بارشان فرار کنند ۴ جایزه برد که جایزه بهترین نمایش درام و بهترین کارگردانی برای سم مندس از جمله آنها بود. «اوکلاهما!» نمایشی بازسازی شده درباره آمریکا نیز جایزه بهترین بازسازی یک موزیکال را برد و جایزه بهترین بازسازی یک نمایش غیرموزیکال به «پسران در گروه» رسید. این مراسم که به مجری گری جیمز کوردن برگزار شد مراسمی بود که با سخنرانی‌ها و اظهارنظرهایی درباره برابری جنسیتی و احقاق حقوق رنگین‌پوستان برگزار شد و با اهدای جایزه به اَلی استروکر برای نخستین بار از بازیگری که بر صندلی چرخدار زندگی می‌کند، تجلیل شد. او از بازیگران نمایش «اوکلاهما!» بود. در این مراسم الین مِی کمدین ۸۷ ساله اولین جایزه تونی خود را برای بازی در نمایش «گالری متزلزل» در نقش مادربزرگی که از زوال مغزی رنج می‌برد دریافت کرد.

    

فعال یوتیوب بازیگر تئاتر برادوی شد

خبرگزاری فارس خبر داده «کالین بالینگر» فعال مشهور یوتیوب که با انتشار ویدیوهایی از اجراهای خود در این شبکه به شهرت رسیده بود حالا قرارداد بازی در «برادوی» بالاترین رده تئاتر جهان امضا می‌کند. این هنرپیشه که با پرفورمنس‌هایی که به صورت ویدیویی در یوتیوب به اشتراک می‌گذاشت به شهرت رسید حالا خود را برای اجرای تئاتر موزیکال «خدمتکار» در تابستان آماده می‌کند. این نمایش از ۲۰ آگوست تا ۱۵ سپتامبر(۲۹ مرداد تا ۲۴ شهریور) در تئاتر برادوی روی صحنه می‌رود. این نمایش بر اساس یک فیلم سینمایی با همین نام محصول سال ۲۰۰۷ میلادی نوشته «آدریان شلی» ساخته شده و آهنگسازی آن را «سارا باریِلز» برعهده دارد.