نت آثار فوزیه مجد  

همانی برای پیانو

ناشر: موسسه فرهنگی هنری ماهور، اردیبهشت 98.

فوزیه مجد دوره‌ ابتدایی را در مدرسه‌ ژاندارک در تهران و دوره متوسطه را در انگلستان گذراند. به مناسبت چهلمین سال تأسیس مدرسه، به او سفارش نوشتن یک قطعه برای باله داده شد که در پانزده‌ سالگی او به اجرا درآمد و در جراید انگلیس، منجمله منچستر گاردیَن (گاردیَن امروز) منعکس شد. در هفده سالگی، در جشن C.E.W.C ، در ارتباط با سازمان ملل، در سنترال هال لندن، پیانو نواخت. از دانشگاه ادینبورا، اسکاتلند، مدرک Music of Bachelor دریافت کرد و با بورسی از دولت فرانسه، آهنگسازی را زیر نظر نادیا بولانژِه در پاریس ادامه داد، و با بورسی از سازمان جشن هنر، دوره‌ای از مباحث اتنوموزیکولوژی را در دانشگاه سوربن، پاریس، دنبال کرد و تا امروز به آهنگسازی و پژوهش در موسیقی پرداخته است.

برخی اجراهای پس از انقلاب او عبارت‌اند از پنج قطعه برای پیانو با اجرای دلبر حکیم‌آوا، به‌مدت 2 شب، در تالار رودکی، تهران (۱۳۷۹)، دو اثر برای پیانو به‌مناسبت روز بین‌المللی زن (۲۰۰۷) در نیویورک، کوارتت برای سازهای زهی، رؤیازمین، در نیویورک (۲۰۰۸)، و در موزه‌ هنرهای معاصر در سنت پترزبورگ روسیه (۲۰۰۸)، این‌جا آن‌جا، برای ۱۱ ساز به سفارش انجمن موسیقی نوی هانووِر، توسط آنسامبل لابُوراتُوریُوم در هانُووِر آلمان (۲۰۱۶)، و آخرین اثر او، فراقی، برای ویولن و ویولن‌سل، به سفارش گروه نیواک، توسط بانوان گلریز زربخش و ژابیز زربخش، در تهران، تالار رودکی (۱۳۹۶)، اجرا شده است.