پنجمین کنکور نوازندگی فلوت توسط انجمن فلوت ایران به دبیری دکتر آذین موحد از 24 تا 31 فروردین در تالار آوینی پردیس هنرهای زیبا برگزار می‌شود.

دکتر آذین موحد، عضو هیئت علمی گروه موسیقی دانشگاه تهران و بنیان‌گزار انجمن فلوت ایران در مورد این مسابقه توضیح داد: «انجمن فلوت ایران که کانون متمرکز بر فعالیت‌های تخصصی نوازندگی فلوت در پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران است، پنجمین کنکور حرفه‌ای خود را از تاریخ 24 تا 31 فروردین 1398 در تالار آوینی پردیس هنرهای زیبا برگزار خواهد کرد.این مسابقه هر 4 سال توسط انجمن فلوت ایران برگزار می‌شود و هدف آن آشناکردن نوازندگان ایرانی با استانداردهای حرفه‌ای نوازندگی فلوت کلاسیک و همچنین معیارهای حضور در کنکورهای بین‌المللی و آشنایی با نحوه‌ داوری در کنکورهای بین‌المللی است. این کنکور در سه مرحله برگزار خواهد شد و 18 شرکت‌کننده  که سن آنان تا زمان برگزاری کنکور بیش از 30 سال نخواهد بود در آن ثبت نام کرده‌اند.» 

همچنین موحد دبیر هنری انجمن فلوت ایران در مورد چرایی حضور تعداد اندکی از نوازندگان فلوت در این کنکور گفت: «ایجاد بسترهای مناسب برای تجربه استانداردهای بین‌المللی توسط فلوتیست‌های ایرانی از وظایف انجمن فلوت ایران است و این انجمن بدون در نظر گرفتن تعداد شرکت‌کنندگان در برنامه‌های خود، و با تعهد به پیاده‌کردن کیفی پارامترهای فرهنگی هنر موسیقی، وظیفه خود می‌داند که فرصت تجربه‌ی نوازندگی بر اساس معیارها و سنن بین‌المللی را برای آن دسته از نوازندگان ایرانی،‌ هر چند نادر، که تمایل و قابلیت تجربه این استانداردها را دارند فراهم کند. جای تعجب نیست که 4 نفر از افرادی که در این کنکور ثبت نام کرده بودند،‌ قبل از برگزاری، صحنه‌ رقابت را ترک کرده و انصراف داده‌اند. انجمن فلوت ایران حتی چنین تجربه‌هایی را در کارنامه‌ نوازندگان جوان بسیار مثبت تلقی می‌کند، زیرا نشان‌دهنده‌ عزم آنان برای ورود به چرخه‌های حرفه‌ای نوازندگی فلوت و آشنا شدن با استانداردهای بین‌المللی و نه معیارهای اقتصادی در ایران می‌پندارد و تلاش و ممارست برای شرکت در این کنکور را تصمیم جوانان شرکت‌کننده در ایجاد چالش واقعی برای رشد و تحول خود به سمت معیارهای واقعی هنر که در جهان شناخته شده است می‌داند. آماده کردن سه برنامه متفاوت که در فاصله‌ زمانی کوتاه اجرا خواهد شد، آماده‌کردن یک قطعه معاصر که تا به حال توسط هیچ هنرمند دیگری اجرا نشده باشد، مدیریت فراگیری، تمرین با پیانیست و آمادگی نهایی برای حضور مؤثر در کنکور جریان بسیار زمان‌بر و متمرکزی است که هرکس قابلیت تجربه‌ آن را ندارد. جای تعجب است که جوانان بسیاری در صحنه‌های رسمی موسیقی در کشور همچون ارکسترهای مختلف، پروژه‌های سرمایه‌گزاری‌شده‌ موسیقی، تدریس در هنرستان‌ها و در دانشگاه‌های علمی‌ـ کاربردی مشغول به کار هستند و از نظر سنی شرایط شرکت در این کنکور را دارند،  هیچ‌یک عزم شرکت در یک کنکور با استانداردهای بین‌المللی را نداشته و تمایلی به چالش نوازندگی حرفه‌ای فلوت،‌ آن‌گونه که در جهان مرسوم است نشان نداده‌اند. انجمن فلوت ایران امیدوار است با اجرای این برنامه‌ها تمایل نوازندگان سازهای کلاسیک در ایران را به سمت معیارهای حرفه‌ای آن‌گونه که در جهان مرسوم است بالا ببرد.»