«گنجینه فرم‌های موسیقی ایران» حاوی یک کتاب خودآموز ویولن و پنج کتاب در ارائه فرم‌های موسیقی کلاسیک ایرانی است که بیش از 60 سال از چاپ اولیه آن‌ها می‎گذرد و به تازگی در قالب یک مجموعه 362 صفحه‌ای منتشر شده است.

این مجموعه از هفت اثر، کتاب اول «موسیقی ایرانی برای آشنا شدن به ویولن با طرز صحیح و خواندن و نوشتن خط موسیقی»، کتاب دوم «موسیقی ایرانی شامل دوازده قطعه پیش‌درآمد کلاسیک و تاریخچه و شناسایی فرم آن»، کتاب سوم «موسیقی ایرانی شامل دوازده قطعه رنگ کلاسیک و تاریخچه و شناسایی فرم آن»، کتاب چهارم «موسیقی ایرانی شامل دوازده قطعه نغمه دوضربی کلاسیک و تاریخچه و شناسایی فرم آن»، کتاب پنجم «موسیقی ایرانی شامل دوازده قطعه تصنیف کلاسیک با مقدمه و شعر و تاریخچه و شناسایی فرم آن» کتاب ششم، «موسیقی ایرانی شامل دوازده قطعه چهارمضراب کلاسیک و تاریخچه شناسایی فرم آن» و کتاب هفتم «موسیقی ایرانی شامل نه ردیف آواز کلاسیک(دست‌خط استادمحمد بهارلو)» تشکیل شده است.

 کتاب «گنجینه فرم‌های موسیقی ایران» آثار ویولن محمد بهارلو در شمارگان 2500 نسخه و با قیمت 75 هزارتومان توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده. اجرای ویولن 6 کتاب حاضر در یک سی دی صوتی ضمیمه کتاب است.

محمد بهارلو، نوازنده ویولن و معلم پیش‌کسوت موسیقی یکی از بهترین شاگردان ابوالحسن صبا بود که به آموزش و خلق آثار هنری می پرداخت. او متولد 1307 بود و اولین آموزشگاه رسمی موسیقی را در دهه 20 تاسیس کرد و در آن آموزشگاه هنرمندان و استادان برجسته موسیقی ایرانی به تعلیم موسیقی می‌پرداختند. این هنرمند 22 بهمن سال 1385 به علت عارضه قلبی در تهران درگذشت.