سینمای ایران در تازه‌ترین حضور بین‌المللی خود در جشنواره‌هایی از ترکیه و کانادا گرفته تا افغانستان و آمریکا حضور خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی خداحافظ دختر شیرازی به نویسندگی و کارگردانی افشین هاشمی در دوره ششم جشنواره بین‌الملی فیلم زنان هرات به نمایش درمی‌آید.

بیش از ۳۰۰ فیلم از ۱۲۲ کشور جهان در ۲ بخش «سینمای جهان» موضوع آزاد و «سینمای زنان» متمرکز به مسایل زنان به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم زنان هرات رسیده است که از این میان، ۷۳ فیلم از ۲۷ کشور جهان در ۲ بخش مسابقه و نمایش به این جشنواره راه یافته است.

خداحافظ دختر شیرازی آبان سال گذشته روی پرده‌ سینماها رفت و در آن شبنم مقدمی، افشین هاشمی، آیسان حداد، مونا فرجاد، رویا تیموریان، حسین یاری، هومن برق‌نورد، هدایت هاشمی بازی کرده اند.

پخش بین‌المللی خداحافظ دختر شیرازی برعهده‌ حوزه‌ هنری است.

جایزه جشنواره ترکیه به «گوسفندان ما را خواهند بلعید» رسید

فیلم کوتاه گوسفندان ما را خواهند بلعید جایزه بهترین فیلم‌ کوتاه جشنواره بین المللی فیلم Eastern Europe International Movie Awards ازمیر ترکیه را دریافت کرد.

این فیلم داستان زندگی دختری به نام طاهره است که قربانی رسم ازدواج زود هنگام و در سن پایین می شود. طاهره حالا می خواهد تلاش کند تا از تکرار تجربه های تلخ خود برای خواهرش خاطره جلوگیری کند.

این جشنواره ۹ نوامبر برابر با ۱۹ آبان ماه برندگانش را شناخت. طاهره شریفی، محمد شکروی، رضا علیجانی، احسان اطمینان، هانیه فرزین و علی حسن فرزین بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

نامزدی فیلمنامه «خوابِ بیدار» در جشنواره فیلم‌های آسیایی آمریکا

فیلمنامه خوابِ  بیدار (Sleep No More) به نویسندگی ایمان داوری، در ششمین حضور بین‌المللی خود نامزد دریافت جایزه الماس طلایی بهترین فیلمنامه از جشنواره فیلم‌های آسیایی لس‌آنجلس آمریکا شد.

دومین دوره این جشنواره به علت شیوع کرونا به صورت آنلاین در لس‌آنجلس آمریکا

برگزار خواهد شد.

ایمان داوری یکی از فیلمنامه‌نویسان و کارگردانان جوان و مستقل کشور است که تاکنون بیش از ده‌ها فیلمنامه کوتاه و بلند و همچنین فیلمهای کوتاه او در جشنواره‌ها و رویدادهای بین‌المللی حائز دریافت جایزه و همچنین راهیابی به مراحل نهایی فستیوال‌ها شده است.

«شکارچی» به جشنواره کانادایی می‌رود

فیلم کوتاه شکارچی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی دلاور دوستانیان در چهارمین حضور بین‌المللی خود در بخش اصلی جشنواره hecare کانادا اکران می شود.

شکارچی درامی عاشقانه - حادثه‌ای است که در دشتی به همین نام در هفتاد و پنج کیلومتری استان ایلام تصویربرداری شده‌است و روایتی داستانی دارد.

این مستند روایت عاشقانه‌ای از زندگی ۲ خزنده از خانواده سوسمارها به نام آگاماست که ورود یک شکارچی به قلمرو آنها نظم زندگی شان را به هم می‌زند.

این فیلم کوتاه که پیش از این در جشنواره های بین المللی ایتالیا، مجارستان و روسیه هم حضور داشته این بار در بخش اصلی جشنواره hecare کانادا به نمایش گذاشته می شود.

این فستیوال محیط زیست انسانی (HECFF) رویدادی فرهنگی در کاناداست که منحصراً به آثاری با موضوعات مراقبت و حفاظت از محیط زیست و حقوق بشر اختصاص دارد و بخش ویژه ای را از امسال به کرونا اختصاص داده است.