آیین اختتامیه آنلاین چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان جمعه شب نهم آبان ماه برگزار شد و برگزیدگان بخش‌های مختلف این رویداد معرفی شدند. مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به صورت آنلاین از تالار وحدت تهران پیش روی مخاطبان قرار گرفت و برگزیدگان پرشمار بخش‌های مختلف این رویداد معرفی شدند. در این دوره از جشنواره ۲ هزار و ۳۵۰ خواننده و نوازنده در گروه‌های سنی الف، ب و ج و در شاخه‌های موسیقی دستگاهی، کلاسیک و نواحی به رقابت پرداختند که بیشترین آمار جذب در جشنواره از ابتدا تا کنون بوده است.

به علت تعداد زیاد شاخه‌های داوری و حضور پرشمار شرکت‌کنندگان در این رویداد، و طولانی بودن فهرست برندگان لطفا برای مشاهده اسامی برگزیدگان بخش موسیقی نواحی، ردیف دستگاهی و موسیقی کلاسیک به سایت nay.ir متعلق به انجمن موسیقی ایران مراجعه کنید. چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با دبیری دکتر هومان اسعدی توسط انجمن موسیقی ایران برگزار شد.

دکتر اسعدی در اختتامیه با گرامی‌داشت یاد استاد شجریان گفت: «پیش از هر چیز بر خود واجب می‌دانم که یادی کنم از بزرگمرد جاودانۀ موسیقی ایران‌زمین، استاد محمدرضا شجریان، که ما نیز در نهمین دوره از جشنوارۀ ملی موسیقی جوان افتخار میزبانی و همراهی ایشان به عنوان عضو شوراهای تخصصی را داشتیم، ولی متأسفانه در ادامه کار تقدیر یارمان نبود. از طرف خودم و استادان و همکاران گرانقدرم به جامعۀ موسیقی و ملت ایران عمیقاً تسلیت عرض می‌کنم.«با مهر آمد و با مهر رفت، و تا مهر باقی‌ست و تا صوت و سامعه و هنر و انسانیت باقی‌ست یاد و نام و صدای ملکوتی‌اش باقی و جاودان خواهد ماند.» او سپس ابزار امیدواری کرد که در آینده و در زمان مقتضی جایزه‌ای ویژه به نام و یاد استاد محمدرضا شجریان، به‌گونه‌ای که شایسته و درخور شأن و منزلت این بزرگمرد تاریخ موسیقی ایران و جهان باشد، در همین جشنواره یا رویدادهای مشابه تدارک دیده شود.