سپیده کلارستاقی

نمایشگاه گروهی «میلاد صلح» با حضور جمعی از اساتید و هنرمندان هنرهای تجسمی روز جمعه هفدهم مرداد ماه در گالری برج میلاد افتتاح شد.

این نمایشگاه تجسمی که شامل 105 اثر از آثار 80 هنرمند ایرانی در حوزه‌های نقاشی، تصویرسازی، کاریکاتور، حجم و عکاسی بود با حضور جمع کثیری از علاقمندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد تا در این روزهای پر تب و تاب کرونایی، پیام صلح و دوستی را برای مخاطبان خود به ارمغان بیاورد. حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در کنار پیشکسوتان هنر ایران چون اکبر نیکان‌پور، آرمان استپانیان، مهرداد قهرمانی و هنرمندانی چون عماد صالحی، عیسی چولاندیم، محمد پهنابی، ثریا نیکوروش، سپیده فرامرزی ، منیره نوری و هلیا سلمانی از جمله نکات موفقیت این نمایشگاه طی سه روز برگزاری بود.

در سخنرانی ابتدایی این برنامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این نمایشگاه بر لزوم توجه بیش از پیش انسان معاصر به صلح و دوستی اشاره کرد و یکی از رسالت‌های هنرمندان را بسط این اندیشه انسان‌دوستانه در جوامع برشمرد.

احد جاودانی در بخش دیگری از سخنان کوتاهش گفت : «از اینکه امروز این فرصت را داشتم تا در میان جمعی از هنرمندان خوب کشورمان حاضر شوم بسیار خوشحالم و البته از اینکه آثاری چنین زیبا با یک شعار واحد از نقاط مختلف کشور گردآوری شده تا تلنگری ویژه بر روح من و شما بازدیدکنندگان محترم باشد هم بسیار خرسندم».

در بخش‌های دیگر این برنامه اساتید فعال در این نمایشگاه یک به یک به ایراد سخنرانی پرداختند و سخنان اکبر نیکان‌پور، عماد صالحی، ثریا نیکوروش، سپیده فرامرزی، منیره نوری و هلیا سلمانی با استقبال حاضران همراه بود.

هلیا سلمانی، برگزارکننده و کیوریتور نمایشگاه «میلاد صلح»: «از ابتدا بر دو هدف این نمایشگاه را استوار کردیم. نخست اینکه بازدیدکنندگان داخلی را به تفکر و تامل در واژه صلح واداریم و دوم اینکه برای رویدادهای بعدی ما در عرصه بین‌المللی، منبع و مجموعه خوبی از آثار تجسمی با پیش‌زمینه صلح فراهم کرده باشیم

در همین ارتباط هلیا سلمانی برگزارکننده و کیوریتور نمایشگاه «میلاد صلح» پیرامون این رویداد گفت: «از ابتدا بر دو هدف این نمایشگاه را استوار کردیم. نخست اینکه ما هنرمندان در کنار هم تلاش کنیم تا بازدیدکنندگان داخلی را به تفکر و تامل در واژه صلح واداریم و دوم اینکه برای رویدادهای بعدی ما در عرصه بین‌المللی، منبع و مجموعه خوبی از آثار تجسمی با پیش‌زمینه صلح فراهم کرده باشیم تا بزودی در عرصه دیپلماسی هنری بتوانیم هنر غنی ایران را برای مخاطبان خارجی به نمایش بگذاریم.»

همچنین نیما نوربخش، روزنامه‌نگار و مشاور هنری این پروژه طی گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران گفت : «آنچه که موجب شد در این نمایشگاه و برنامه‌های آتی این پروژه همگام با هنرمندان قدم بردارم در وهله نخست حس خوب همکاری حرفه‌ای با گروه هلیا آرت گالری بود و در وهله دوم همراستا بودن عشق و دانش اندک هنری بنده با تخصص اساتید فعال در این گروه است که میل به موفقیت را در قلب آنان به روشنی می‌توان دید و شنید».

گفتنی است گروه هلیا آرت گالری به مدیریت هلیا سلمانی تاکنون بیش از 50 نمایشگاه داخلی و خارجی در عرصه هنرهای تجسمی برگزار کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به نمایشگاه‌هایی در لندن، هانوفر، استانبول، کاخ موزه نیاوران، مجموعه سعدآباد، کاخ موزه عباسی، موسسه صبا و بسیاری دیگر اشاره کرد. طراح پوستر این نمایشگاه استاد آرمان استپانیان بود و طراحی و اجرای امور گرافیکی را سعید قره‌خانی و مشاور هنری پروژه را نیما نوربخش برعهده داشتند.

اسامی هنرمندان شرکت‌کننده در نمایشگاه «میلاد صلح» عبارت بود از: آرمان استپانیان، ساسان آهی، سعید آقانژاد، مریم اسماعیل‌زاده، سحر احمدی، اعظم امامی، عاطفه اسماعیلی، ایلیا افشارمند، النا امامی، مینا ایرانشاهی، مرضیه برخوردار، فاطمه بیات، حسین پروندی، محمد پهنابی ، دریا پیرمرادی، منصوره ترشیزی، سحر تابان مهر، الیانا تقوی، نگار جمشیدی نژاد، نیلوفر چاوشی، عیسی چولاندیم، ندا حضرتی، آمنه خانلربیک، حورا خاکدامن، پرستو خلیفه، آوا دلاک خیلی، مولود راستگو، ثمین رحمانی، روژینا روغنی کامشگران، روژین روغنی کامشگران، آزاده زندیه، بهار سرکای، فهیمه سلیم‌پور، هلیا سلمانی، خدیجه سلیمیان، حانیه سادات اخروی، مرجان شعرای نجاتی، عماد صالحی، مسعود صالحی، لیلا صباغی، میترا ظریف کیوان، محمد صحرانورد، عبدالباسط شیخی، سپیده فرامرزی، زهرا فرشچی، آفرین قیومی، حانیه قاسمی، مهشاد قائدی، هانیه قلعه شاهی، مهرداد قهرمانی، حسین قیطاسی، فاطمه کاظمی، منیره کاظمی، الهام کاویانی، سحر کرمی، آزاده کریمی، لیلا کریمی، مریم کریمیان، تارا کشفی، نسرین کیانی، فاطمه لچینانی، بهرامشاه محمودی، نرگس محمدی، سحر مصطفوی، زینب میرزایی، مهدیه موسی‌زاده، عماد ممشلی، شهلا مهاجری، الناز مهاجرانی، ساره مهدوی مقدم، موژان نجف‌زاده، الهام ندایی، سعیده نجیمی، نازلی نظری، منیره نوری، اکبر نیکان‌پور، ثریا نیکوروش، فائزه وکیلی، مینو وکیلی و فاطمه باقرنسب.