برنامه جدید تالارهای نمایشی تئاتر شهر اعلام شد

 در تالار قشقایی «تنها خرچنگ خانگی لای ملاقه‌ها خانه می‌کند، اتللو» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت کوهی از روز چهارشنبه 23 بهمن‌ماه ساعت 19 با مدت زمان 100 دقیقه قیمت بلیت 40 هزار تومان اجرای خود را آغاز می‌کند. در این نمایش اصغر همت، ناهید مسلمی، غلامرضا فرج زاده، ایمان اشراقی، مسیح کاظمی، منصور صوفی، گاتا عابدی به‌عنوان بازیگر حضور دارند. نمایش «سه‌شنبه‌های لعنتی» به نویسندگی و کارگردانی محمدمهدی خاتمی نیز از روز یکشنبه 27 بهمن‌ماه ساعت 19:45 به مدت زمان 65 دقیقه، قیمت بلیت 35 هزار تومان و بازی محسن افشار، مانلی حسین پور، سروش طاهری، شهرام مسعودی، اتابک نادری، نسرین نکیسا در تالار سایه روی صحنه می‌رود. «یه گاز کوچولو» نیز دیگر نمایش جدید تالار سایه به نویسندگی فرزانه سهیلی و کارگردانی فقیهه سلطانی است که از روز دوشنبه 28 بهمن‌ماه ساعت 18، به مدت زمان 70 دقیقه و قیمت بلیت 35 هزار تومان اجرای خود را آغاز می‌کند. (به ترتیب حروف الفبا) گیلدا حمیدی، شهروز دل افکار، افشین غیاثی، مهسا مهجور، نورا هاشمی در این نمایش به‌عنوان بازیگر حضور دارند. در کارگاه نمایش نیز نمایش «الویرا 2020» نوشته بریژیت ژاک، کارگردانی بابک کریمی و بازی بابک کریمی، مهدخت مولایی، آریا تقی پوریان، علیرضا مجیدی  از روز 27 بهمن‌ماه اجرای خود را آغاز می‌کند. این نمایش از تاریخ یاد شده ساعت 18 به مدت زمان 60 و قیمت بلیت 25 هزار تومان پذیرای مخاطبان است.

    

اجرای پرفورمنس «کابوس‌ها و آینه» در میلان

آرام قاسمی پرفورمنس «کابوس‌ها و آینه» را در موزه فرهنگ‌های جهان اجرا می‌کند. این پرفورمنس دومین اثر آرام قاسمی پس از پرفورمنس «مرز» است که در موزه فرهنگ‌های جهان «مودک» در شهر میلان ایتالیا، روزهای ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن) و ۲ آپریل (۱۳ فروردین ۹۹) اجرا می‌شود. «کابوسها و آینه» زبان شعر، حرکت معاصر و مالتی مدیا را در هم می‌آمیزد و با بیانی مینیمال، ترس، انحلال و نابودی انسان معاصر را در هجوم واقعیتهای کابوس وار به تصویر می‌کشد. قاسمی خود کارگردانی این پرفورمنس را بر عهده دارد. لیست کامل عوامل این نمایش عبارتند از شاعر بیتا ملکوتی، مترجم ائولا مندل، موسیقی آنکیدو دارش، طراحی لباس مهناز سید اختیاری، صدا آلیچه بتینلی و پائولا مندل، روابط عمومی ایلیا شمس.

    

قطب‌الدین صادقی آنتیگونه‌ای مدرن روی صحنه می‌برد

قطب الدین صادقی مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر درباره تازه ترین فعالیتش به خبرنگار مهر گفت: قصد دارم از روز شنبه ۱۹ بهمن ماه نمایش «آنتیگونه» را در تماشاخانه شانو به صحنه ببرم. این نمایش رویکردی کاملا مدرن به داستان آنتیگونه دارد و با یک داینامیک و پویایی در میزانسن، بازی‌ها و تصاویر صحنه‌ای اجرا می‌شود تا بتواند هم مفهوم را زنده کند و هم از لحاظ بصری و زیبایی شناسی تاثیرگذار باشد. وی افزود: این نمایش برگرفته از نمایشنامه «آنتیگون» ژان آنوی است که دچار تغییرات بسیاری شده است و چندین صحنه به آن اضافه و کم شده و تغییرات اساسی کرده است. در واقع یک متن جدید نوشته شده که نه متعلق به سوفوکل است نه ژان آنوی. متن جدید کلاسیک نیست و اثری کاملا مدرن است چون این روزها اگر نمایشی رویکرد مدرن نداشته باشد مخاطبان کمتر تصاویر خودشان را در آن کار می‌بینند و کمتر ارتباط فکری با کار برقرار می‌کنند.