بلاتکلیفی در اکران «دینامیت»

تهیه‌کننده فیلم «دینامیت» درباره آخرین وضعیت اکران این فیلم گفت: هیچ خبر جدیدی وجود ندارد، بیش از یک سال و نیم است که این فیلم بلاتکلیف است. شورای پروانه نمایش چندین بار اصلاحاتی را از ما خواستند و ما تمامی آن ها را انجام دادیم، ولی تا این لحظه پروانه نمایش فیلم را صادر نکرده‌اند. سید ابراهیم عامریان در پاسخ به اینکه مطرح شده که برای گرفتن پروانه نمایش چند سکانس را دوباره فیلمبرداری کردید، چقدر این موضوع واقعیت دارد؟ به ایسنا گفت: پس از چندین بار اصلاحیه مجددا دو تن از نمایندگان شورای پروانه نمایش، ما را مجبور به فیلمبرداری مجدد چندین سکانس کردند و اظهار داشتند با انجام این اصلاحات و فیلمبرداری مجدد پروانه نمایش صادر خواهد شد. متاسفانه به رغم هزینه‌ای که فیلمبرداری مجدد به ما تحمیل کرد، باز هم پروانه نمایش را صادر نکردند. او در پاسخ به اینکه این فیلم چه مشکلی دارد که پروانه نمایش آن صادر نمی‌شود؟ خاطرنشان کرد: واقعاً نمی‌دانم. نظر تمام کسانی که تا به امروز فیلم را دیده‌اند مثبت است. احساس من این است که متاسفانه فیلم به دلیل اعمال سلیقه شخصیِ یکی از اعضای شورا تا امروز موفق به دریافت پروانه نمایش نشده است. این تهیه‌کننده درباره هزینه تولید فیلمش توضیح داد: حدوداً دو سال پیش ، مبلغِ پنج میلیارد تومان برای این فیلم هزینه شده و واقعاً انصاف نیست که در شرایط اقتصادی این روزهای کشور، به خاطر سلیقه شخصی اینطور در حق یک تهیه کننده مستقل رفتار شود. 

    

عواید فروش مستند «فرشته‌ها»ی هاکی ایران برای سیل‌زدگان

عوامل فیلم مستند «جایی برای فرشته‌ها نیست»، همه عواید بلیت‌فروشی این فیلم در جشنواره فجر را به مردم سیل‌زده بلوچستان اهدا کردند. به گزارش ایسنا، طبق گزارش رسیده، دختران تیم‌اسکیت هاکی ایران که ستاره‌های فیلم «جایی برای فرشته‌ها نیست»، (پرفروش‌ترین اثر جشنواره سینما حقیقت) هستند، در ویدیویی به نمایندگی از عوامل سازنده فیلم، اعلام کردند،سهم فروش سازندگان «جایی برای فرشته‌ها نیست» در جشنواره فجر امسال، به مردم سیل‌زده منطقه بلوچستان تعلق خواهد گرفت و از مردم برای تماشای این فیلم در سالن‌های مردمی جشنواره فجر دعوت کردند. «جایی برای فرشته‌ها نیست»، آخرین ساخته سام کلانتری، مستندساز ایرانی است که داستانی را از زندگی حرفه‎ای اعضای تیم ملی اسکیت هاکی دختران ایران به تصویر می‌کشد.

    

برپایی گذرگاه سینما در موزه سینما

موزه سینمای ایران همزمان با جشن پیروزی انقلاب و در ایام برگزاری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ساعت بازدید از تالارهای این مجموعه فرهنگی را افزایش داد. به گزارش ایلنا، تالارهای موزه سینما از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ میزبان میهمانان جشنواره و علاقمندان سینما خواهد بود. این مجموعه فرهنگی امسال به عنوان یکی از سینماهای مردمی در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

علاقمندان می‌توانند از طریق سایتcinemamuseum.ir ، کانال تلگرامی t.me/museumcinema  وصفحه اینستاگرام irancinemamuseum  آخرین اخبار و برنامه‌های موزه سینمای ایران را دنبال کنند.