رضا کیانیان «دکتر نون» می‌شود

این بازیگر پیش از این در سال 93 با بازی در نمایش «مردی برای تمام فصول» کار بهمن فرمان آرا در تالار وحدت روی صحنه رفت و حالا با نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» به کارگردانی هادی مرزبان حضوری دوباره بر صحنه این تالار خواهد داشت. البته این حضور تنها به ایفای نقش خلاصه  نمی‌شود و او با این نمایش، به عرصه طراحی صحنه هم باز می‌گردد.

رضا کیانیان سال 95 نیز طراحی صحنه نمایش «حرفه‌ای» را انجام داد که با بازی و کارگردانی خودش روی صحنه رفت و حالا با طراحی صحنه نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» حضوری دوباره در عرصه طراحی صحنه دارد.

نمایش «دکتر نون ...» که بر اساس داستانی از همین نام از شهرام رحیمیان اجرا می‌شود، بستری عاشقانه و سیاسی دارد که در خلاصه داستان آن آمده: «اسفندیار و ملک‌تاج از کودکی چنان به هم علاقه‌مند بودند که دقیقه‌ای از یکدیگر جدا نمی‌شدند و عشق آتشین آن دو به ازدواج انجامید. حال در کودتای ۱۳۳۲از اسفندیار (دکتر نون) که از یاران نزدیک و وفادار دکتر مصدق است، خواسته می‌شود مصاحبه‌ای ضد نخست‌وزیر انجام دهد که با مخالفت او مواجه می‌شود. اسفندیار به زندان می‌افتد و ساواک برای انجام مصاحبه به انواع شکنجه متوسل و هر بار با مقاومت دکتر نون رو‌به‌رو می‌شود تا اینکه پای ملک‌تاج به میان می‌آید و جدال میان عشق و وفاداری به نخست وزیر آغاز می‌شود...»

هادی مرزبان این نمایش را از هفته اول اسفند ماه امسال در تالار وحدت روی صحنه می‌برد.

    

حمیدرضا آذرنگ با نمایش «هتلی‌ها» به تئاتر بازمی‌گردد

حمیدرضا آذرنگ در بهمن‌ماه نمایش «هتلی‌ها» به نویسندگی ساناز بیان را پس از چهار سال دوباره روی صحنه می‌برد. این نمایش پیش‌ از این در سال 94 در تماشاخانه ایرانشهر و در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر اجرا شده بود.

«هتلی‌ها» داستان خانواده‌ای در میان جنگ ایران و عراق است که در کنار بحران رابطه با خانواده‌ای جنگ‌زده، خود دچار بحران می‌شود.

حمیدرضا آذرنگ، نسیم ادبی، مونا فرجاد، سام کبود‌وند، آیه کیان‌پور، ستایش محمودی و آناهیتا همتی  بازیگران نسخه پیشین این نمایش بوده‌اند. به نظر این نمایش با همین ترکیب روی صحنه خواهد رفت.

هتلی‌ها در جشنواره سی و چهارم نامزد دریافت جوایز بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، بهترین نمایشنامه و بهترین کارگردانی شد که موفق به کسب تقدیر بازیگری زن و جایزه برگزیده‌ی بخش نمایشنامه‌نویسی شد.

    

ریحانه پارسا در «اولئانا»ی مهدی کوشکی 

«اولئانا» اثری است از نمونه آثار دیوید ممت نمایشنامه نویس و فیلمنامه نویس آمریکایی که به گفته منتقدان، این نمایشنامه یکی از جنجالی‌ترین در نوع خود است. نمایشنامه «اولئانا» رونمایی درستی از تراژدی قدرت است که به مسائل مهمتری هم اشاره دارد؛ اینکه مرز رفتاری یک مرد نسبت به یک زن در جامعه‌ای مدرن و رو به پیشرفت باید کجا باشد؟ و این مرز را چه کسی جز ما تعیین می کند؟

خانه هنر کاج نمایشنامه «اولئانا» را از بهمن ماه در یکی از سالن های خصوصی تهران روی صحنه می برد. خانه هنر کاج به مدیریت حسام‌الدین مختاری مجری طرح این نمایش است. مهدی کوشکی علاوه بر کارگردانی «اولئانا» به همراه ریحانه پارسا در این اثر نمایشی به ایفای نقش می‌پردازد. مهدی کوشکی هم‌اکنون در تماشاخانه مستقل نمایش «ولپن» را روی صحنه دارد که از سال 1390 تاکنون به شکل مستمر آن را اجرا کرده است.