اجرای آثاری از بتهوون، آرنو باجانیان و تورو تاکمیتسو

کنسرت آنسامبل نیواک

آنسامبل «نیواک» سوم و چهارم بهمن ماه در تالار رودکی به روی سن خواهد رفت و آثاری از «لودویگ وان بتهوون»، «آرنو باباجانیان» و «تورو تاکِمیتسو» را در ایران اجرا خواهد کرد. در این اجرا «گلریز زربخش» نوازنده ویولن و «ژابیز زربخش» نوازنده ویولنسل به همراه «لیلا رمضان» نوازنده پیانو به روی صحنه خواهند رفت.

از آنجا که سال ۲۰۲۰ به مناسبت ۲۵۰ سالگی «لودویگ وان بتهوون» نابغه موسیقی جهان سال بتهوون نام‌گذاری شده است آنسامبل نیواک قطعه «پیانو تریو در می بِمُل ماژور اُپوس ۱، شماره ۱» اثر لودویگ وان بتهوون را به همراه قطعه «پیانو تریو فا دیِز مینور» اثر آرنو باباجانیان و قطعه «در میان جزر و مد» اثر تورو تاکِمیتسو در رپرتوار اجرایی این دو شب گنجانده است که دو قطعه پایانی ذکر شده، نخستین اجرای این آثار در ایران خواهند بود.

کنسرت آنسامبل نیواک راس ساعت ۲۰ روزهای پنجشنبه و جمعه، سوم و چهارم بهمن ماه در تالار رودکی تهران به روی صحنه خواهد رفت. علاقه‌مندان به تهیه بلیت کنسرت آنسامبل نیواک می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.

آنسامبل نیواک در سال ۱۳۸۷ توسط گلریز زربخش به همراه خواهرش ژابیز بنیان‌گذاری شد. هدف اصلی تشکیل آنسامبل نیواک اجرای دوئت‌های ویولن و ویولن‌سل از آهنگسازان کلاسیک و معاصر بود. در سال ۱۳۸۷ این آنسامبل موفق به کسب رتبه نخست و تندیس بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر شد و نخستین کنسرت نیواک با اجرای دوئت‌های مشهور کدای، راول و مارتینو در تالار رودکی تهران در اسفندماه همان سال برگزار شد.