فراخوان طراحی تندیس مفاخر و مشاهیر ایران منتشر شد

فراخوان طراحی تندیس مفاخر و مشاهیر ایران از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران منتشر شد.

این سازمان در راستای اهداف و مأموریت‌های فرهنگی خود در زمینه ارتقای فرهنگی و هویت شهر تهران در نظر دارد تندیس تعدادی از مفاخر فرهنگی کشور را در مکان‌هایی که به نام آنها مزین شده است، طراحی و اجرا کند.

به همین دلیل از هنرمندان دعوت شده با ارائه طرح پیشنهادی خود به صورت ماکت و با در نظر گرفتن شرایط اعلام شده در این فراخوان مشارکت کنند. طرح‌ها و تندیس‌ها شامل تندیس مولوی، سعدی، حافظ، خیام، میرداماد، قائم‌مقام فراهانی، رییس‌علی دلواری و استاد شهریار است که شرایط ساخت تندیس‌ها و محل دقیق نصب آنها به صورت جامع و کامل در فراخوان آمده است.

لازم به ذکر است که پایان مهلت ارائه طرح تندیس رییسعلی دلواری حداکثر بدون تمدید تا تاریخ 25 دی‌ماه سال جاری است.

گفتنی است، طراحی و خلق اثر پیشنهادی باید بر مبنای زندگی‌نامه و نمادهای شخصیتی، محیطی و دوره زندگی هر یک از این شخصیت‌ها انجام شود و طراحی پایه آثار متناسب با فرم تندیس و محل نصب ضروری و در انتخاب طرح مورد توجه قرار خواهد گرفت. داوری و انتخاب آثار بر اساس نگاه هنرمندانه، خلاق هنرمند و طراحی و اجرای حرفه‌ای، توسط شورای تخصصی آثار حجمی سازمان زیباسازی انجام می‌شود. هنرمندان می‌توانند با مراجعه به مرکز فعالیت‌های مجسمه‌سازی تهران، واقع در عمارت عین الدوله و تحویل موارد مورد نیاز در این فراخوان شرکت کنند. مهلت ثبت‌نام تا تاریخ هفتم اسفندماه سال جاری ( به استثنای تندیس رییسعلی دلواری) است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه برگزاری این رویداد می‌توانند با تلفن 47-22969744 تماس بگیرند.

    

نمایشگاه عکس «آن یک لحظه» در خانه هنر ۱۴

نمایشگاه گروهی «آن یک لحظه» به کوشش حمید مهدوی۱۳ دی‌ماه ۹۸ در خانه هنر ۱۴ افتتاح می‌‌شود.

در بیانیه این نمایشگاه عنوان شده است: «آنچه مسلم است هر یک از آدم‌ها دارای سرنوشتی خاص خویش‌اند. لحظه‌هایی از زندگی. زندگی اگر جریانی مداوم باشد، این جریان از تمامی انسان‌ها ساخته شده و هر یک با حضوری هر چند کوتاه، بر ساخت آن تاثیرگذارند. و این حضور کوتاه سرشار از ماجراها و حوادث و تلخی و شادی است. هر شخص قصه‌هایی در دل خود دارد. که هیچ به دیگری شبیه نیست. عکاس با ثبت تصویر او را معرفی می‌کند. و حال‌آنکه با بیان بخشی از سرنوشت او، ما را به او نزدیک‌تر و آشنا می‌کند. او دیگر یک عکس نیست. انسانی است که ما را به درون زندگی خود دعوت کرده.تلاش ما در این نمایشگاه رویارویی مخاطب با انسان‌هایی است که نه معروف‌اند و نه خاص، بلکه قصه‌ای خاص خویش دارند. بیان بخشی از این قصه‌ها، آنها را آشنا و نزدیک‌تر می‌کند. گویی اکنون دیگر تنها یک عکس نیست، بلکه بخشی از زندگی است که ما با « آن یک لحظه» روبروییم» .

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به آدرس خیابان انقلاب، خیابان خارک، شماره ۱۴ مراجعه کنند.