هومان اسعدی و محمدرضا فیاض در هیات انتخاب جشنواره‌ فجر

بر اساس ماده‌ ۵ فصل دو آیین نامه جشنواره موسیقی فجر، هومان اسعدی، محمدرضا فیاض، بهروز غریب‌پور، حمیدرضا اردلان، کیاوش صاحب نسق، سیامک جهانگیری و رضا مهدوی، به همراه «شاهین فرهت»، دبیر و «علی ثابت نیا» مدیر اجرایی جشنواره به عنوان هیات انتخاب گروه‌ها و آثار سی‌وپنجمین دوره‌ جشنواره موسیقی فجر معرفی شدند. فراخوان جشنواره ۱۰ شهریورماه منتشر شد و گروه‌ها و هنرمندان موسیقی برای شرکت در جشنواره تا ۱۷ آذرماه سال جاری فرصت دارند تا در سایت جشنواره ثبت نام کنند. سی‌و‌پنجمین جشنواره موسیقی فجر ۲۴ تا ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

    

«اسپاتیفای» محدودیت‌های کاربران ایرانی را رفع کرد

«اسپاتیفای» بزرگ‌ترین سرویس پخش و اشتراک موسیقی در جهان که در مالکیت فیس‌بوک است، به تازگی محدودیت‌های چند ساله علیه کاربران ایرانی را رفع کرده و حال دوست‌داران موسیقی در ایران می‌توانند بدون نیاز به «VPN» و پنهان کردن شناسه اینترنتی «IP» خود از مواهب این سرویس بهره ببرند.

به گزارش ایلنا به نقل از ایندیپندنت، اسپاتیفای، بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین سرویس پخش و اشتراک موسیقی در جهان، از روز شنبه سی‌ام شهریورماه، محدودیت‌های چند ساله علیه کاربران ایرانی را رفع کرده است. اسپاتیفای، بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین سرویس پخش و اشتراک موسیقی در جهان که در مالکیت فیس‌بوک است، محدودیت‌های چند ساله علیه کاربران ایرانی را از روز شنبه ۳۰ شهریور برابر با ۲۱ سپتامبر رفع کرده و حال دوست‌داران موسیقی در ایران می‌توانند بدون نیاز به «VPN» و پنهان کردن شناسه اینترنتی «IP»  خود از مواهب این سرویس بهره ببرند. ایران هشتادمین کشوری است که تحت پوشش خدمات موسیقی‌رسانی «اسپاتیفای» قرار می‌گیرد. هنرمندانی که در پی رفع این محدودیت‌ها هستند، می‌توانند برای اولین بار با جامعه مخاطبان خود ارتباطی منسجم داشته باشند و از اقبال هواداران به آثار خود بهره اقتصادی ببرند. گذشته از این، پیچیدگی‌های مرتبط با استفاده از نسخه دسکتاپ و موبایل «اسپاتیفای» برای کاربران ایرانی که ناچار بودند از وی‌پی‌ان برای اتصال به اسپاتیفای استفاده و وانمود کنند ساکن کشوری دیگر هستند، موجب شد «اسپاتیفای» به ‌رغم همه مزایایی که نسبت به دیگر سرویس‌های پخش و اشتراک موسیقی دارد، در ایران پایگاه چندان محکمی در میان کاربران نداشته باشد. مسئولان «اسپاتیفای» هنوز به صورت رسمی لغو محدودیت‌ها علیه ایرانیان را اعلام نکرده‌اند.

    

کمیسیون فرهنگی مجلس  رادیو و تلویزیون موظف کرد

پرداخت اجرت به اهالی موسیقی

به گزارش وب‌سایت «موسیقی ما» در جلسه سه‌شنبه دوم مهرماه 98، کمیسیون حقوقی و قضایی ۱۴ ماده از لایحه قانون حمایت از حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط با آن شاملِ آثار هنری، شنیداری، عکاسی و آثار هنری تصویب شد. همچنین در این جلسه کمیسیون فرهنگی، چند تبصره برای لایحه حمایت از مالکیت فکری به تصویب رسید. ماده ۶۳ این قانون تاکید دارد که چنانچه حامل شنیداری که برای مقاصد تجاری منتشر شده است یا نسخه تکثیر چنین حاملی به طور مستقیم در پخش رادیو تلویزیونی یا سایر روش‌های ارسال عمومی به کار رود یا برای عموم به اجرا در آید استفاده کننده باید اجرت عادلانه‌ای به تولید کننده حامل شنیداری بپردازد.