قدیمی‌ترین مرشد ایرانی در بیمارستان بستری شد

مرشد سید مصطفی سعیدی ـ قدیمی‌ترین مرشد و شاهنامه‌خوان ایران ـ که چندی پیش در یکی از بیمارستان‌های اراک بستری شده بود برای درمان به به بیمارستان دی تهران منتقل شده است و به زودی تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد. سید سعید سعیدی پسر این هنرمند به  ایسنا گفته است: «حال پدرم خیلی تغییری نکرده است و به گفته پزشک‌اش باید تحت عمل جراحی قرار گیرد.» او افزود: «در حال حاضر منتظر جواب آزمایش‌هایی که از او گرفته شده هستیم و در دو، سه روز آینده عمل جراحی برای پدرم انجام می‌شود. » مرشد سعیدی 83 سال سن دارد و از ۱۳ سالگی به شاهنامه‌ خوانی مشغول بوده است. این هنرمند بروجردی از معدود مرشدهای ایران است که طومار دارد و کتاب‌هایی از او نیز چاپ شده است.

    

پس از ۶ سال «اشک‌ها و لبخندها»درتالار وحدت

نمایش موزیکال «اشک‌ها و لبخندها» که به کارگردانی هادی قضات پیش از این در تالار وحدت روی صحنه رفته و با استقبال مخاطبان مواجه شده بود، بعد از گذشت ۶ سال با اجرایی متفاوت بار دیگر در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. علاوه بر خود قضات در مقام طراح، کارگردان و بازیگر، نصیر حیدریان رهبر ارکستر، سهیل کوشانپور تهیه کننده، نورالدین حیدری ماهر مجری طرح، احسان تارخ مدیراجرایی، محمدرضا صفی مدیر ارکستر، سینا خیرآبادی رهبر کر، ماریا حاجیها طراح گریم، هلیا شکری طراح لباس، سعید معروف‌پور، مرضیه جعفرپور مشاوران طراح صحنه، محمدصادق زرجویان گرافیست و مهرناز ابراهیمی موقر، سرلی رستمی، سینا صالحی بنادکی، مانی فرزانه، دل‌آرا حاذق فطرت جو، فرنام حقیقت جو، مستانه مرادی، چکامه مرادی، فرنوش پورفرجودی، علیرضا عبدالکریمی، رضا جهانی، سمیه قهرمانی، لادن مظفری، فاطمه سوفی، شایسته قربانی، فرناز سمیعی، آزاده اسدی، کامبیز امینی، ایمان سلگی، پدرام محمدی، مهسا غفاری به عنوان بازیگر، این نمایش موزیکال را همراهی می‌کنند. برگزارکننده این نمایش موزیکال موسسه «نوای چنگ فرزانه» است. نمایش موزیکال «اشک‌ها و لبخندها» از روز یکشنبه ۶ مرداد ساعت ۱۸ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. بلیت‌های این اثر موزیکال از طریق سامانه ایران کنسرت به فروش می‌رسد.

    

«داش آکل» در انتظار اجرا در تئاتر شهر 

حسن باستانی، کارگردان تئاتر از آماده‌سازی نمایش «داش آکل» برای اجرا در تئاتر شهر خبر داده و گفته است در انتظار آن است تا نوبت تئاتر شهر اجرا مشخص شود. این‌ کارگردان تئاتر به خبرگزاری فارس گفته است ‌در حال مذاکره با مجموعه تئاتر شهر است تا بتواند یکی از سالن‌ها را برای اجرای نمایش در اختیار داشته باشد. وی با بیان آنکه ‌بیش از دو سال است که در تئاتر شهر اجرایی نداشته است، گفته است: «الان می‌توانیم در یکی از سالن‌ها اجرا برویم. منتها هنوز در حال مذاکره‌ایم و چیزی قطعی نشده است امیدوارم که به اجرای امسال برسیم.» به گفته باستاتی این نمایشنامه پر بازیگر خواهد بود و براساس داستان داش آکل صادق هدایت؛ اما با نگرش جدید به داستان و از زاویه دید دیگری روایت می‌شود.   وی تأکید کرده است هنوز برای انتخاب بازیگر اقدام نکرده‌؛ اما همکاریش با بازیگران آثار سابقش خواهد بود.